Броени дни преди правителство в оставка да си отидe, три големи китайски компании заявиха в София на среща с премиера Бойко Борисов сериозни инвестиционни намерения в България. Световният онлайн търговец Alibaba Group възнамерява да създаде логистичен център, GS-Solar Company – завод за производство на соларни панели, а GoldPoly Group да изкупува български тютюн. Пазарните ниши, които китайските инвеститори виждат в България, са от висок интерес и за самата страна. Евентуалният логистичен център на Alibaba Group например би предлагал на международните пазари български стоки и храни, а изкупуването на продукцията на националните производители на тютюн е болезнена за България тема от много години насам. Взаимен интерес има и в сферата на стратегическите инвестиции. Преди по-малко от месец Индустриалната търговска банка на Китай изяви готовност да финансира проекта за АЕЦ „Белене” при пазарните условия, поставяни от българска страна, а именно – без финансово ангажиране на държавата, без държавни гаранции и без дългосрочни договори за изкупуване на ток. Инвестиционни намерения китайска страна има не само към АЕЦ „Белене”, а и към изграждането на нови ядрени мощности в АЕЦ „Козлодуй”. Такъв интерес през декември м.г. бе изявен от китайската Държавна енергийна инвестиционна компания.
Очевидно е, че смяната на властта в България не спира инвестиционните намерения от страна на Китай и това е обяснимо. Усилията за взаимно сътрудничество и търговски обмен датират от години и се основават на общ интерес. Китай разглежда България като важно предмостие към големия европейски пазар, а България още от 2014 г. води политика за засилване на търговско-икономическите си връзки на Изток. Напоследък важна рамка за осъществяването на взаимните интереси е инициативата 16+1 за сътрудничество на Китай със страните от Централна и Източна Европа. Някои твърдят, че България се е присъединила към тази инициатива с много желания и досега не е получила отказ на нито едно от тях. Сега обаче въпросът не е взаимните интереси да се откриват, а да се реализират.
Министерството на туризма организира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групата на The Walt Disney Company и Warner Bros. Телевизионната реклама за промотиране на България като..
Синдикално протестно "студио" временно затвори движението по бул. "Цар Освободител" в центъра на София с призив за увеличение на заплащането в трите обществени медии - БТА, БНР и БНТ. Акцията е част от протеста на синдиката КНСБ пред..
За поредна година България участва в инициативата Световна седмица на парите. Това е 13-то издание на Глобална кампания за повишаване на финансова грамотност на ученици у нас и продължава до 23 март. Организатор е Международната мрежа за финансово..
България, далечна като мираж, се оказва любима за човек, който никога не е стъпвал в страната ни. От близо 50 години г-н Джаянта Чакрабарти следи всичко,..
Министерството на туризма организира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групата на The..
Българската образователна система и Законът за предучилищното и училищното образование нямат т.нар. езикова интеграция, призна министърът на..