Преди повече от 40 години французинът Жан Мари Бурсико като младеж започва да подбира рекламни клипове, които предлага за излъчване по киносалоните. Първоначално никой не му обръща внимание. Най-накрая един от тях се съгласява да ги прожектира след редовните прожекции след полунощ. И именно тогава се ражда „Нощта на рекламоядите” – дългометражен филм, сътворен от някои от най-добрите рекламни клипове на света.
По принцип прожекцията е петчасова, трае цяла нощ и е съпроводена от шоу с много атрактивни изпълнения. Такова събитие ще се проведе и в София – на 25 ноември, но като съкратена версия с продължителност от два часа и половина. Още за акцентите в програмата разказва Адриана Гюзелева, част от организационния екип:
36-ото издание е посветено на планетата Земя. Рекламодателите й отдават почит чрез мощни въздействащи изображения. Филмът започва с впечатляваща хореография, показваща един обикновен продукт за почистване. Има реклами от всички кътчета на света – Мексико, Перу, Франция, Индия, Ангола, Бразилия, Египет, САЩ, Северна Корея и много други. Един от другите много интересни акценти тази година е „Междузвездни войни”. Посетителите винаги гледат с голям интерес и любопитство. Има нещо, което ги държи „залепени” за екрана и в някакво приятно напрежение. Всеки момент са готови да се засмеят, вдъхновят и дори да се разплачат. Изненадва ги как поредица от реклами може да се съчетае във филм и това да им хареса.
На пръв поглед събитието изглежда противоречиво: живеем в свят, в който рекламите са навсякъде около нас, хората масово ги смятат за отегчителни и искат да избягат от тях. Но в същото време те са в основата на събитие, което се гледа със захлас от хиляди по света. Адриана Гюзелева си обяснява този факт така:
Рекламите докосват някои дълбоки, подсъзнателни точки във всички нас. И колкото и скептично да гледаме на тях, те неизбежно успяват да ни развълнуват. Голяма част от рекламите засягат важни теми за човечеството. Психологията на формата е друга. Отиваме да гледаме филм, с друга нагласа сме. Това не са рекламите, които минават всеки ден по телевизионните канали – досадни и незабележими. За толкова години Жан Мари Бурсико е изградил стил, чрез който от всеки клип той създава филм. И всяка година филмът е различен. Налага един вкус, който е много успешен и тези 36 години се гледа в целия свят.
Има ли формула за успех? Кое прави рекламата добра?
Не може да се определи едно нещо. То е съвкупност от детайли, съставки и дори настроения. На първо място стоят идеята, музиката, как точно е представен определен продукт. Важна е емоцията и това дали участва кино- или спортна звезда. Няма конкретен отговор на това какво прави една реклама добра. Понякога непретенциозните идеи могат да направят рекламата гениална. Има много примери за реклами, при които се стига и до крайности, за да бъдат те запомнящи се. Използват се тематики като секс, политика, бит, за да се достигне по-лесно и по-силно до потребителя, дори шокиращи изображения. Понякога обаче семплото и най-лесното за изпълнение е всъщност най-впечатляващо.
„Нощта на рекламоядите” е за всички, които са в областта на рекламата, търсят креативност и вдъхновение, или просто искат да се забавляват по един необичаен начин.
Началото на 22-рото издание на благотворителната инициатива "Българската Коледа" беше поставено от президента Румен Радев в Добрич. Насловът на кампанията е "Да дарим надежда на дете в беда" и цели осигуряване на високотехнологична апаратура за ранна..
"Еврозоната остава приоритет, но служебният кабинет очаква 51-вият парламент да започне работа, за да се обсъди бюджетът", заяви служебният премиер Димитър Главчев. "Кой си е мислил, че може да се изпадне в тази ситуация? Нали идеята беше, да има..
"Искаме оставката на ръководството на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) заради несправяне с проблемите и конкретно заради казуса със заразените с чума овце във Велинград". Това обяви пред БНР Деян Тодоров - съпредседател на Националната..
Председатели на Общински съвети от Кюстендилска област се събраха на граничната гара Гюешево, за да декларират желанието си за ускорено..
Тази вечер за първи път пред родна публика оперната прима Соня Йончева представя рецитала си „На една звезда“ в зала „България“. Концертът е част от втория..
Отборът на Втора английска гимназия в София "Томас Джеферсън" спечели Шестото европейско състезание по право за ученици, което се проведе в Румъния,..