Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Автобусните превозвачи ще проведат протестно шествие на 26 април в столицата

Снимка: БГНЕС


На 26 април автобусните превозвачи ще проведат протестно шествие в столицата заради липсата на правила в бранша и предстоящото въвеждане на тол системата за преминаване по републиканската пътна мрежа. 

Предупредителното шествие ще мине по центъра на София, включително през Орлов мост, ще отиде до автогарата. Няма да бъдат затваряни пътища и ще извозим пътниците, обещаха от бранша. 

Председателят на Националното движение на автобусните превозвачи Галя Топалова увери, че великденските пътувания няма да пострадат. По-важното е, че с акцията си превозвачите искат да покажат, че искат диалог с отговорните за дейността им институции. Към тол таксите те са с нулева толерантност. Според тях въвеждането им ще вкара превозвачите допълнително в сивия сектор. Автобусните превозвачи смятат, че те трябва да получат компенсация заради тези тол такси, защото работят 365 дни в годината и извървяват от 12 000 до 15 000 км. пробег месечно. На фона на транзитните превозвачи, които рушат пътищата, автобусните трябва да имат своеобразен абонамент, който да намали тол таксите за тях, плащани за разстояние. От бранша алармират, че трябва да се въведе 5-10-годишен гратисен период до въвеждането на новата система за таксуване за движение по пътищата. Трябва да бъдат смекчени и тежките правила за автобусните превозвачи.

Независимо какъв ще е размерът на тези такси, прогнозата е, че автобусните билети ще поскъпнат с 15 процента, а още повече превозвачи ще преминат в сивия сектор, заяви Васил Пиронков от Управителния съвет на националното им сдружение:

Ние работим 365 дни в годината. В тези 365 дни един автобус извършва между 12 и 20 000 километра месечно. Представете си какви могат да бъдат средно разходите на едно транспортно дружество, което осъществява социална услуга.

Ивайло Константинов настоя да плащат тези, които рушат пътищата:

Ако целта на тол-таксите е да въведат регламент по отношение на по-висока събираемост и приходи от транзитиращите превозни средства, които респективно и увреждат транспортната инфраструктура, добре. Ако ние увреждаме транспортната инфраструктура, да бъде реално отчетено спрямо това, което правим.




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!