Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Рекламистът Петър Бояджиев залага на смислени кампании и вярва в доброто

БНР Новини
Снимка: личен архив

Ако вярваш в доброто и търсиш смисъла навсякъде около теб, означава, че си намерил своето място. Както Петър Бояджиев, който вярва в доброто у хората и посвещава времето си на смислени кампании и бизнес. Той ръководи рекламна агенция и е един от младите българи със солидно образование в чужбина, които решават да се развиват в родината.Успява да се наложи в условията на свит рекламен пазар, лоша конкурентна среда и фалиращи компании.

След като завършва маркетинг комуникации и реклама във Великобритания, стажува в Германия и получава по-високо самочувствие и по-голямо ноу-хау, Петър Бояджиев се завръща. Един ден усетил, че в България може да развие целия си потенциал.

Видях възможност за развитие – на собствени идеи, идеи на мои колеги и приятели, идеи от чужбина казва Петър Бояджиев. България е малък пазар, но е недоразвит и има толкова много бизнес отрасли, които могат да се разработят. А и с напредъка на дигиталната революция тези възможности стават все по-големи. Идеята обаче, не беше толкова високотехнологична, а по-скоро вдъхновена от зората на XX век. Така буквално се „хвърлих” с моя бизнес партньор и днес нещата в рекламната ни агенция се развиват от само себе си.

А в началото дори нямали офис. Първите им клиенти били приятели, за които създали дизайн на брошури. Днес gobox е агенция, която не само изготвя рекламни кампании, но и отправя социални послания. Например Active Hour – реклама на минерална вода, но и призив към родителите децата им да спортуват повече, за да повишат оценките си в училище. Деца подаряват подаръците си на свои връстници в неравностойно положение пък е част от Национална дарителска кампания на детски ТВ канал. А раздаването на 12 хиляди праскови в центъра на София – находчив начин чрез производството на натурален сок да се рекламират българските плодове.
Снимка
Шест години в България - всички знаем по какви начини е възможно един бизнес да расте
връща се към началото Петър Бояджиев. Но аз категорично ги отказвам и вярвам, че бизнесът може да бъде честен,стъпил на високи морални ценности и да прогресира именно по тези правила. Вярвам, че дори ако не успеем финансово, ще успеем морално и ще дадем добър пример на хората след нас. А ако дадем добър пример и на другите, ще бъде още по-хубаво.

Петър Бояджиев вярва, че добрата идея може да победи лошата бизнес среда. Бизнес се прави като дадеш качество, а не като отнемеш, само за да спечелиш дадена кампания или клиент, добавя той.

Извън маркетинга има и нещо друго – наричаме го коефициент на полезно въздействие. Дали ще бъде рекламна комуникация с крайния потребител или имиджова кампания, целта ни е не просто да представим даден продукт и да се увеличат продажбите, а да покажем как трябва да мислим за околната среда, за хората около нас и каква доброта да им дарим, за да станем всички ние малко по-човечни и смислени.


И тъй като бизнесът е път към осъществяването на успешни социални идеи, Петър Бояджиев изразява съпричастност към проблема с бездомните хора и прави документален филм. Признава, че изпитва силна мъка към тежката им съдба, но и че се притеснява да говори за това.

Всеки път, когато видя възрастен човек да обикаля кофите за боклук, си задавам един огромен въпрос – този човек заслужил ли е подобна съдба? Kакво е правил през живота си и отдал ли е четиресет-петдесет години на държавата, за да заслужи подобна съдба? Това е труден и почти непреодолим проблем, но вярвам, че ако се обединим около дадена кауза, тя веднага ще намери решение. Така че, търся съмишленици и в тази сфера.


Петър Бояджиев казва, че ако е привнесъл нещо от западния манталитет, това е вярата в доброто у човека, в най-широк смисъл. Без да определя себе си като излишен патриот е убеден, че тежи най-много там, където се е родил. И иска един ден, обръщайки се назад, да види, че е направил всичко по силите си за своята страна и обкръжение. Ако обаче не чувстваш България за своя родина, няма смисъл да я избираш, добавя той.

Снимки: личен архив


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

България днес - 19 март 2025 г.

В "България днес" на 19 март ще поговорим за фестивалите у нас и по света, за ангажираността на държавата към този вид събития и за ролята им към образа на България. Предстоят ви любопитни срещи с най-добрата футболистка на..

публикувано на 19.03.25 в 19:00

С идването на астрономическата пролет топлото време се завръща

В четвъртък  в 11.01 ч. настъпва астрономическата пролет. Минималните температури ще бъдат минус 5 и 0°. В София ще е около минус 3°. В сутрешните часове на места в равнините ще има условия за намалена видимост. През деня в по-голямата част от..

публикувано на 19.03.25 в 18:30

От МВнР предупредиха за ограничаване на придвижването в Истанбул, Турция

От МВнР предупреждават българските граждани, които възнамеряват да посетят гр. Истанбул, че считано от 19 март 2025 г. от страна на турските власти са наложени ограничения за придвижване по определени пътни артерии на града, спирки на градския..

публикувано на 19.03.25 в 17:37