Гръцката фондова борса отвори със спад от 23 процента на основния си индекс след петседмична пауза заради преговорите между кредиторите и правителството по отпускането на третия спасителен план. Акциите на Гръцката народна банка също са спаднали с 30 на сто и като цяло банковите индекси са под дневния лимит на понижение. Борсата беше отворена последно на 26 юни, след което страната въведе капиталов контрол, банките и фондовата борса затвориха, а гърците можеха да теглят максимум по 60 евро на ден.
От днес отново ще може да се търгува с акции, облигации и деривативи при определени от финансовото министерство условия. Международни инвеститори също няма да срещат рестрикции, след като нямаха достъп до пазарите в страната от месец юни насам.
Подновяването на търговията идва след като премиерът Алексис Ципрас договори реформите, при които на Гърция ще бъде отпуснато финансиране в размер на 86 млрд. евро в следващите три години. В петък финансовият министър Евклидис Цакалотос заяви, че преговорите с тройката кредитори вървят в конструктивен тон.
Председателят на гръцката Търговска камара Константин Михалосизрази надежда, че отварянето на борсата ще е за добро:
Очакваме отрицателно настроение през днешния ден, но се надявам с добра воля и възможно най-бързи процедури от страна на правителството по подписване на споразумението за заем с международните кредитори, към края на месеца, или в началото на септември да се върнем към нормалния си ритъм на работа.
И докато борсата отвори врати днес, което даде положителен знак за Атина, спряха влаковете. Железничарите и техния синдикат предупреждават правителството, като прекратиха железопътния транспорт днес за няколко часа. Тройката на кредиторите на Гърция, която вече е в Атина и преговаря с правителството, поставя условия за приватизация на водещи държавни компании. В списъка са и гръцките железници. Очаква се този месец, въпреки туристическия сезон, железничарите да обявят още стачки и то за няколко дни. Независимо от протестите правителството на Алексис Ципрас е принудено да приватизира железниците и то в кратък срок.