На прага на летния туристически сезон министерството на туризма отчете резултатите от зимните месеци в ски курортите ни и обяви законови промени, с които да улесни изграждането на ски лифтове и ски съоръжения. След среща с представители на зимните курорти, в която участва и съветникът й в областта на зимния туризъм Марк Жирардели, министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че още в следващите седмици предстои изготвянето на съвместна маркетингова стратегия и рекламна кампания за следващия ски сезон у нас.
Изминалият зимен сезон е доста успешен – заяви министър Ангелкова. – По данни на НСИ за периода декември 2014 – март 2015 г. имаме ръст от 8,2%, 1,2 млн. туристи и 640 млн. лв. (320 млн. евро) приходи, което е ръст от 6%. Най-големият ръст е от Турция с 30% и това ни дава основания, съвместно с външно министерство да работим за въвеждането на визови облекчения за турските туристи не само през зимата, а целогодишно.
Въпреки увеличения брой туристи от традиционни зимни дестинации, като Италия, Германия и Австрия със средно около 15%, според Ангелкова традиционен пазар за нашите планински курорти остават съседните страни. Около това мнение са се обединили Министерството на туризма и представителите на ски центровете. Те обаче са споделили и редица общи проблеми.
Предстои ни много работа за следващия зимен сезон, особено в посока ски инфраструктура – заяви Николина Ангелкова. – България е на едно от последните места по отношение на изградени ски писти и лифтове, независимо, че лифтовете са най-зеления вид транспорт. Ние сме подготвили законодателни промени и предстои съвсем скоро общественото обсъждане и формализирането на процедурата.
От близо 10 години петкратният носител на Световната купа по ски Марк Жирардели работи за популяризирането на зимните спортове и на България като ски дестинация, а от няколко месеца е съветник на министър Ангелкова. След срещата с представителите на зимните ни курорти той сподели учудването си, че България от години се бори с един и същ проблем – изключително мудните процедури при изграждането на нови и обновяването на съществуващи ски съоръжения в планинските курорти. По думите му това спира чуждите инвеститори, които биха участвали в модернизирането им.
Много е жалко, че в България има ски курорти на по 50-60 години, които не могат да бъдат модернизирани. Това предизвиква голямо учудване сред потенциалните инвеститори от Австрия, Швейцария и Германия, с които разговарям – коментира Жирардели. – Потенциалът на българските зимни центрове е наистина голям, но вместо да се отвори пътят за инвестиции, тук се издигат бариери. Това спира икономическото развитие на районите, а оттам и на по-високия жизнен стандарт на хората. Чуждите инвеститори не могат да си позволят да чакат 10-20 години разрешение за стартирането на даден проект. Това са неоправдани срокове и прекалено рисковано начинание.
Снимки: БТА
След дългогодишна разруха, един от емблематичните мостове, строени от майстора зидар Кольо Фичето, е готов отново да посреща туристи. Беленският мост е построен над река Янтра през 1865 - 1867 г. по нареждане на валията на Дунавския..
От това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..