Тези дни на изложението „Autosport International” във Великобритания с интерес бе посрещнат болидът SIN R1, българо-британски проект, чийто създател и собственик е Росен Даскалов от крайдунавския град Русе. Идеята за създаването на автомобила се ражда съвсем спонтанно. Преди 4 години Росен отива в Англия, за да купи автомобил за участията си в българския пистов шампионат. Установява, обаче, че не може да намери нищо, което да го удовлетвори и като цена, и като качество. Вместо да се тюхка, решава сам да запълни празнината. Когато разработката е готова, я показва не къде да е, а в Англия – родината на моторните спортове. Оказва се, че не всичко е перфектно. Но Росен е от хората, за които животът означава развитие, и доказват на практика библейската истина, че са блажени ушите, които чуват. Вслушва се в съветите на хора от бранша и автомобилът претърпява изменения. В Англия намира съмишленици, които, посочва той, му помагат да спести години в търсене на съвършенството. Докъде е стигнал проектът днес, научаваме от неговия създател:
„Автомобилът се развива в две посоки. Едната е уличен вариант с двигател с 450 к.с. на „Дженерал Моторс”, с ръчна шестстепенна скоростна кутия също от много добър европейски производител. Оттам нататък изцяло дизайнът на окачването, ходовата част, карбоновите елементи и др. са разработени от нас съвместно с английските ни партньори. Другата посока на развитие е състезателната версия. През последните две години я развиваме в британския GT шампионат, където доказахме, че автомобилът ни е на нивото на „Ферари”, „Макларън”, „Порше”, „Ламборгини”, които имат десетки години опит зад гърба си”.
С какво българо-британският проект е по-различен от събратята си?
Названието на автомобила идва от английската дума „sin”, която означава „грях”, т.е. това е „признатият грях” на неговите създатели, покрай работата загърбили семействата си.
Владимир Илиев, бивш автомобилен състезател, днес преподавател по „Автомобилен и мотоциклетен спорт” в Националната Спортна Академия в София, е човекът, който дава кураж и разработва стратегия за участие на автомобила в европейския GT шампионат на Международната автомобилна федерация. Той се провежда в рамките на 6 уикенда в 6 различни държави. Таксата за участие в шампионата за година, е доста голяма – 60 000 евро. Въпреки това екипът на Даскалов е изпълнен с решимост да постигне целта без помощ от държавата.
„Искаме да покажем, че това нещо може да се случи и да изнесем името на България на една друга плоскост, в момент, в който, знаете, особено в Англия, се правят големи спекулации по отношение на българите и мястото им на пазара на труда там, – обяснява Росен. – Много наши сънародници, които посетиха панаира, разбраха, че сме българи само по кутията български бонбони „Сезони”, която бяхме отворили на щанда. По никакъв друг начин хората не можеха да се сетят, че този проект е осъществен от българи”.
Сега екипът на Росен от 25 млади ентусиасти иска да докаже, че проектът за GT4 европейски серии може да се осъществи изцяло от българи и търси четирима български пилоти за участие в шампионата. „Можем да го направим и с пилоти от други държави, но това ще е в краен случай, ако не успеем да намерим съмишленици в България”, – уточнява Росен Даскалов.На Терминал 2 на софийското летище днес бяха открити нови паркинги с над 1000 паркоместа, включително специални зони за хора с ограничена подвижност и зарядни станции за електромобили. Паркингите са разделени на такива за краткосрочен и..
Търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост на южнокорейския пазар се проведе от 19 до 23 ноември в Сеул, съобщават от дипломатическата ни мисия в Корея. Родното ни производство беше представено с вина,..
Борислав Сарафов отговаря на всички изисквания и има качества да бъде избран за главен прокурор. С тази позиция излязоха комисиите по атестирането и конкурсите и по професионална етика към Прокурорската колегия на Висшия съдебен съвет,..
Китайската народна република въвежда безвизов режим за пътуващите с цел бизнес, туризъм, посещение на роднини или приятели, официални визити или транзит,..
Лидерът на "ДПС – Ново начало" Делян Пеевски даде заявка за премиерския пост. "Когато ние сме първа партия, аз ще направя правителство", заяви той в..
От 30 март 2025 г. нов директен полет ще свързва София и Пиза, Италия. В съобщение на столичното летище се уточнява, че полетите ще се осъществяват от..