Като част от необходимата реформа в БДЖ икономисти сочат раздържавяването на железницата.
То е частично решение. БДЖ е превозвач, т.е. това е дружество, това е компания, която трябва да се фокусира върху това да осигурява качествена, надеждна, бърза услуга, а социалните политики да се осъществяват от държавата със съответните институции, които с това са натоварени, каза Лъчезар Богданов от "Индъстри Уоч".
Експертът коментира и как да постигнем тази услуга, която всички желаем.
За това трябват инвестиции, а инвестициите, за да дойдат, трябва да има доза рентабилност и някаква доза икономическа логика. Решението е инвестиции, трябва да се инвестира в популярни дестинации, там, където наистина железницата може да стане предпочитан начин за придвижване спрямо другите видове транспорт, каза още Богданов.