Според Петър Ганев от Института за пазарни изследвания (ИПИ):
„В поне половината региони на България през 2014-та има по-сериозно раздвижване на заетостта и очаквания за инвестиции през следващата година, и това е общата база към средата и втората половина на 2014-та, след политическата нестабилност в регионите, в които има растеж и конкурентоспособни предприятия. Има доста райони, в които възстановяване не се вижда, особено на север, така че там бизнесът е малко по-негативно настроен.”
Чуждите капитали, които влизат в българската икономика обаче бележат спад. В основата му стои двойният стандарт на българските политици към чуждите инвестиции, който както личи ще продължи да действа и през 2015-та. От една страна, властта е убедена, че вносните капитали раздвижват икономиката, но от друга се тиражира популисткото схващане, че чуждите инвеститори изнасят националното ни богатство. По такъв начин, счита Василев, се подхранва един вид „държавен капитализъм”, при който редица бизнеси зависят от държавните поръчки, които наред с еврофондовете се считат за правилните инвестиции. Но подобно гледище маскира корупционни схеми и плаши чуждите и българските инвеститори.
„Тези хора (близките до правителството бизнесмени) упражняват непропорционално високо влияние върху властта. И съзнавайки своята импотентност и безперспективност, именно поради това те задържат либерализацията на пазара и извеждането на държавата от корупционна зависимост. Тези хора са изключително опасни и отнемат толкова много богатство и добавена стойност от нашето развитие. Което не ни дава възможност да се отлепим от последното място.”
Засега няма сигнал или положителна новина, на базата на която да очакваме през 2015-та кредитният рейтинг на България да бъде вдигнат, а това е според анализаторите е голям проблем. Въпреки това, стратегически инвестиции, които отдавна се подготвят от страна на компании, може и да се случат.
Отношенията между България и Турция, които са приятелски, партньорски и които с десетилетия изграждаме устойчиво, са гаранция за опазването на националните, но и на външните европейски граници по начин, който е пример за Европа. Това заяви..
Един от най-големите товарни кораби в света за първи път акостира в „Пристанище Варна“ и достави 58 000 т. рапица, предаде БГНЕС. Товарът е от Канадаи и ще се рафинира в страната. Доставката се прави заради липсата на суровина и ограниченията за..
Доставката на изтребителите F-16 е само началото на политическия ангажимент към логистиката, поддръжката и изграждането на реални отбранителни способности на Българските военновъздушни сили. Това заяви държавният глава Румен Радев на среща със..
Българският научноизследователски кораб "Св. св. Кирил и Методий" (НИК 421) ще бъде тържествено посрещнат днес на морската гара във Варна. Лошото време..
Малко след откриването на мотосезона в София в края на март, столицата ни става домакин на най-голямото мото изложение у нас . То се провежда от..
В петък , 11 април, облачността отново ще се увеличава, но ще се задържи почти без валежи. Привечер на отделни места в Източна България, а през нощта..