Една от големите дами на българското изкуство – Татяна Лолова, вече има свой кинопортрет. Превъплътила се в множество роли в театъра, киното и телевизията, тя не без основание е наричана фурия, стихия, неизвестен летящ обект, актрисище, велика, титанична. Документалният филм на режисьорите Ема Константинова и Георги Тошев ни разкрива актрисата отблизо – с нейната откровеност, ранимост, сила и мъдрост в красивата й 80-годишнина. Премиерата на „Портрет на една дама” бе в Лондон, в рамките на Фестивала на българската култура, както и в София, на есенната филмова панорама „Киномания”.
Татяна Лолова е голяма актриса – комедийна и драматична, но моето лично откритие, прекарвайки няколко месеца в нейната компания и в компанията на нейния прекрасен съпруг Славето, е, че разбрах нещо много важно. Думата „остаряване” при Татяна Лолова не е срамна дума, защото тя наистина остарява по един начин, в който се оглежда целият й живот. А това е живот с много емоции и много разочарования. Но по-силното в него е споделянето. Споделянето с другите, зад което се крие любов. Така че това е моето обяснение в любов към Татяна Лолова, след като я следвам от 6-годишната си възраст като зрител. Благодаря й” – каза на софийската премиера Георги Тошев.
Филмът е сниман в България, в Париж, където живее брат й със семейството си, в Лондон – там съпругът на актрисата представя своя изложба. Татяна Лолова разказва своя живот – с комизъм, но и през сълзи. И емоцията й се предава на зрителите – те се смеят и плачат. В детските си години била много притеснителна. И сега съм такава, но никак не личи – признава актрисата, която смята, че трябва да бъдем отворени, да вярваме, че околните ни мислят доброто. Любопитна, трогателна и много смешно разказана е историята с отглеждането на брат й – близо 10 години по-малък от нея. Татяна майчински се грижела за него, а той на три години, покрай нея, научил азбуката, скоро след това – либретата и мелодиите на оперите, на които го водела. И досега двамата имат много силна връзка.
Останали рано без баща. Майка им поискала Татяна да напусне училище, за да помага на семейството. Но родителско-учителският комитет в гимназията се събрал и отсъдил, че тя има артистична дарба и трябва да я развива. „И аз още я развивам в тяхната светла памет” – казва днес тя.
Във филма е представена и срещата на актрисата с прочутата българска певица Светла Василева в Националната опера на Париж, където сопраното изпълнява главната роля в „Мадам Бътерфлай”. Татяна Лолова се разплаква при успеха й, покорил залата. Впрочем, Лолова се превъплъщава в ролята на сляпа оперна певица във филма „Бартер” с режисьор Атанас Киряков, който българската публика очаква през следващата година.
На 2 март в зала "България" Националният филхармоничен оркестър и маестро Найден Тодоров ще представят "Нестинарски танц" от Марин Големинов, Концерта за пиано № 3, опус 31 в си бемол минор от Панчо Владигеров с бляскавия солист Георги Черкин и Симфония №..
Концертно изпълнение на сценичната кантата "Кармина Бурана" от Карл Орф в София се превърна в празник за меломаните и заявка за силата на музиката да стопява ледове в дипломацията. За първи път на една сцена се качиха три оркестъра от три съседни..
Житейската история на принцеса Мафалда Савойска е любопитна, вълнуваща и трагична. Тя е родена в Рим през 1902 г. и е второ дете на италианския крал Виктор Емануил III и Елена Черногорска, сестра е на българската царица Йоана. През 1925 се омъжва за..
На 2 март в зала "България" Националният филхармоничен оркестър и маестро Найден Тодоров ще представят "Нестинарски танц" от Марин Големинов, Концерта за..