Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Coca-Cola отчете по-добри от очакваното приходи и печалби през последното тримесечие

Кока-кола
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Компанията за безалкохолни напитки Coca-Cola представи по-добри от пазарните очаквания резултати за тримесечните приходи и печалби поради повишените цени и до голяма степен потвърди прогнозата си за цялата година, като заяви, че очаква ефектите от глобалните търговски конфликти да бъдат "управляеми".

Осреднените ѝ приходи през първото тримесечие на 2025 г. се свиха с 2% до 11,22 млрд. долара спрямо същия период година по-рано, но при очаквания на Уолстрийт за приходи в размер на 11,14 млрд. долара.

Нетната печалба, дължима на акционерите, нарасна с 5% до 3,33 милиарда долара, докато печалба на акция се повиши до 0,77 долара от 0,74 долара година по-рано.

Изключвайки разходите за преструктуриране, печалбите от сделки и други елементи, печалбата на акция достигна 0,73 долара при пазарна оценка за 0,71 долара.

Органичните приходи пък се повишиха с 6 на сто. Органичните приходи включват всички прогнозирани приходи от продажби на продукти и услуги, с изключение на други източници на традиционни органични приходи (напр. наем, лихви) и всички очаквани неорганични приходи (напр. приходи от сливания и придобивания).

Оперативните приходи скочиха с цели 71% до 3,66 милиарда долара.

За 2025 г. Coca-Cola все още очаква, че органичните ѝ приходи ще нараснат с 5% до 6%, а печалба на акция да се увеличи с 2% до 3%.

За разлика от конкурента PepsiCo, Coca-Cola не намали прогнозата си за цялата година. Компанията заяви, че оперативната ѝ дейност е "предимно локална", въпреки че разходите, като тези за алуминий (за кенчетата), може да се повишат поради търговските войни, предизвикани от тарифите на президента Доналд Тръмп.

През миналата седмица нейния конкурент PepsiCo намали прогнозата си за основната печалба на акция в постоянна валута, позовавайки се на новите тарифи, икономическата нестабилност и по-предпазливия потребител.

Сегментът на газираните безалкохолни напитки на компанията, който включва и едноименната газирана напитка, отбеляза ръст на обема с 2%, докато обемът на продажбите на Coca-Cola Zero Sugar се увеличи с 14% през тримесечието.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени