Той е завършил University of Westminster, като преди това е правил графика за компютърни игри. Кариерата му в анимационната индустрия започва като художник в Cartoon Network Studios Europe, а след това oсновава "Студио Змей”.
"Анимацията е много бързорастящ, много бързопроменящ се сектор. В Асоциацията на анимационните продуценти в момента се фокусираме към това да развиваме анимацията, насочена към широка аудитория в България. Това са анимационни сериали, пълнометражни филми, нещата, които можете да гледате по телевизията. Оказва се, че в България сме над средното като потребители на анимационно съдържание. Българските фенове на анимацията, които са от всички възрасти, гледат много анимация, но не сме много стабилни производители що се отнася до анимация, насочена към широка аудитория“, обясни Петров.
Той посочи, че статистиката е на база телевизионни канали, с фокус анимация, както и на бокс офис класацията на кината в България, където в топ 5 много често присъстват анимационни филми.
"Най-често са внос отвъд океана, по-рядко са европейска продукция и почти никога българска анимация, тъй като българските пълнометражни филми, които са излизали в кината в България през последните 30 години, са много малко. Това не е проблем само в България, но има и специфики – в Европа анимационната индустрия се счита за елемент на културна политика. Надяваме се скоро и тук да се счита за такъв“, изтъкна Димитър Петров.
През последните години той се е отдал на проекта "Златната ябълка“ – сериал, базиран на български фолклор за ефирен телевизионен сериал.
"В България никога не сме имали ефирен телевизионен сериал. Много хора се сещат за "Тримата глупаци“, но той е серия от късометражни филми. Това не е ефирен сериал, в който всички епизоди да излязат едновременно. "Златната ябълка“ го илюстрира много добре. От години това е френско-българска копродукция, с мажоритарна френска собственост. Когато ние започнахме работа по тази продукция, България нямаше необходимите механизми за финансиране на такъв тип продукция, насочена за широка аудитория“, каза председателят на Асоциацията на анимационните продуценти.
По думите на Димитър Петров вече има диалог между БНТ и НФЦ за предварителна покупка на анимационни сериали.
Тази година Асоциацията отново ще участва на най-големия форум за анимация във Франция. През 2024 ААП имаше там свой щанд. Димитър Петров изрази надежда тази година отново да имат подкрепата на Министерството на културата за изграждането на български щанд на престижния форум за анимация.
В 14.00 час днес, в МК ще се проведе дискусия на тема "Как Националният филмов център подкрепя българската анимация?", която е в партньорство и по инициатива на Асоциацията на българските анимационни продуценти. На нея ще бъдат обсъдени състоянието, перспективите и предизвикателствата пред българската анимация.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.