"ДПС-Ново начало" постепенно поглъща фракцията на Ахмед Доган.
Това мнение изказа пред БНР журналистът и политически анализатор Емилия Милчева.
"Това е моделът, около който досега е било изградено ДПС - един силен лидер, около когото се разполага в момента елитът, който той сам си е създал. Това е, което направи Доган с ДПС от началото на прехода. Но Доган вече не е знамето, което беше. Той не се припознава от младите избиратели на Движението за права и свободи, които не се вълнуват от това дали лидерът на партията е етнически турчин, или етнически българин, което е важно за родителите и за бабите и дядовците им. И ако лидерът е знак за нещо, това показва, че ДПС вече не е етническа партия".
По думите ѝ Делян Пеевски и Бойко Борисов са взаимозависими:
"Ако Борисов реши, това правителство ще се разпадне. Но трябва да се попълнят позиции в регулаторите. БСП и ИТН получават места на база на това коалиционно съглашение, което имат. ... Може би ще се спрат до избора на политическа квота във ВСС и Инспектората, тъй като там са необходими 160 гласа и може да се търси в друг формат управленско мнозинство. Да видим какво ще се случи до края на юни".
Според Милчева внасянето на вот на недоверие от "Възраждане" по темата корупция ще бъде услуга към управляващите, защото в следващите 6 месеца няма да може да се внася вот по същата тема, което ПП-ДБ бяха заявили намерение да направят, след като излезе през юни конвергентният доклад за еврозоната.
В предаването "Нещо повече" Емилия Милчева коментира и нарастващото обществено недоволство заради войната по пътищата:
"Възмутена съм от това, че инж. Йордан Вълчев, шефът на АПИ, каза, че би си подал оставка, ако това ще спре войната по пътищата! Това е изключително неморално твърдение! Тя няма да спре с една оставка, това е съвършено ясно и е изключително манипулативно твърдение. Г-н Вълчев би следвало да си подаде оставката, защото е шеф на АПИ от 2023 г. и има изключително голям опит в строителния надзор и знае как се предават и приемат пътища. В продължение на тези години АПИ е била сигнализирана неколкократно за този участък от пътя, където загина 12-годишната Сияна, и от граждани, и от МВР. ... Нещо не е наред с асфалта, но какво точно - виновни няма. Няма виновни сред чиновниците в АПИ, които са възлагали задания, в строителния надзор, който е приемал пътища, и в същото време има смърт. Тази смърт се оглежда в това огледало на корупцията и тоталното безхаберие на институциите в България. ... Моралът изисква да си подадеш оставката, защото първата реакция на АПИ беше, че пътят е в добро състояние".
Интервюто на Людмила Железова с Емилия Милчева в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковия файл.