Това обясни в интервю за БНР Лаури Палса, постдокторант в Университета на Ювяскюля и председател на Финландското общество за медийно образование.
Грамотността касае създаването и анализирането на медийно съдържание, посочи той.
"Медийната грамотност е част от тази полиграмотност, интегрирана във всички предмети. От всеки учител се очаква да подкрепя развитието на тези умения, във всеки предмет и във всички класове."
Медийната грамотност се разполага в конкретен контекст, коментира Лаури Палса в предаването "Хоризонт до обед". По думите му, така образованието става актуално, интересно и свързано с учениците от първо лице.
"Трудно е да посоча тема, която не би била обсъждана свободно от финландските учители."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Превод в ефир: Росица Петкова