Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Работилниците “Хомо техникус”, ”Хомо диджиталс” и “Хомо техникус срещу хомосапиенс” запознават по вълнуващ начин деца от малки населени места с човешката анатомия.
Цветелина (Лина) Тонева е съвременен артист, създаващ визуални и дигитални изкуства. В нейните проекти, тя изследва технологиите, човека и тяхното взаимодействие. Магистър е по специалността “Компютърни системи и технологии” в Техническия университет – София.
Лина преподава дисциплините “Въведение в програмирането за артисти” и “Интерактивна анимация” в магистърската програма “Дигитални изкуства” в Националната художествена академия – София, както и обучителни курсове по програмиране за деца в Академия "Никола Тесла".
“Най-добре възприемат въпросните работилници 4., 5. и 6. клас. В работилницата “Хомо техникус” си говорим за човешки органи и всъщност аз съм представила човешките органи чрез платки и те разпознават човешкия орган, какви функции изпълнява и каква е платката, както и каква функция изпълнява в компютъра.
Например белите дробове са представени чрез вентилатор на стар компютър. Тук си говорим с децата какво правят белите дробове - дишане и охлаждане. Сърцето е представено с лан картата на компютъра, окото е графичната карта. Децата са доста асоциативни. Имаме и по-трудни “органи”, както аз се шегувам - например имаме щитовидна жлеза", обяснява тя.
В следващата работилница "Хомо техникус срещу хомосапиенс” вече си говорим за известни творби като “Мона Лиза”, като “Момичето с перлената обица”, съответно децата, посредством асоциации, разпознават кой е оригиналът. Говорим си съответно и за художниците"
В последната работилница ”Хомо диджиталс” обединяваме знанията от предните две работилници в игра, която е за мобилни устройства и таблети. Аз, съответно го правя с децата посредством проектор", казва Лина Тонева.
Чуйте целия разговор на Мария Бояджиева в звуковия файл.
По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова