Ребрандиране на кипърския износ под националната марка "Произведено в Кипър" е крайъгълен камък на новия стратегическия план за действие, за укрепване на кипърската индустрия 2025-2030 г., който предстои да бъде одобрен от правителството до края на февруари. Целта е да се повишат конкурентоспособността и експортните възможности на местния бизнес.
Новата "пътна карта" включва мерки за модернизиране на индустриалния сектор на Кипър, за да е по-устойчив и конкурентоспособен на международните пазари, съобщи министърът на промишлеността Георгиос Папанастасиу.
С изготвения от неговото министерство политически документ се актуализира "Новата индустриална политика 2030", която бе одобрена от правителството през 2019 г.
Визията на Кипър напълно съответства на Европейската индустриална стратегия и на препоръките на доклада "Драги" за бъдещето на конкурентоспособността на Европа, подчерта министърът.
Акцентът се поставя върху издигане на местното производство с възможности за увеличен износ. Един от предвидените начини за това е разнообразяване на стоките, носещи националната марка "Произведено в Кипър" /"Cyprus made"/, за да "победим конкуренцията", каза министър Папанастасиу.
Стратегическото географско положение на Кипър, атрактивната данъчна и бизнес среда са сред предимствата на страната, а недостатъците й са главно скъпата енергия и силната зависимост от внос на суровини, се посочва в документа.