Министерството на здравеопазването е похарчило над един милион лева за телевизионна реклама, с която да се популяризират профилактичните прегледи за рак на маточната шийка.
Това става ясно от договори, публикувани в сайта на Агенцията по обществени поръчки.
Клиповете са излъчвани по трите големи телевизии у нас в продължение на 17 дни през декември миналата година, когато са били последните дни от кампанията за превенция срещу това онкозаболяване.
За изработка на телевизионния клип са похарчени още 120 хиляди лева. Кампанията за превенция срещу рак на маточната шийка е рекламирана и по 9 частни радиостанции през лятото, за което са платени 67 хиляди лева.
Самата кампания се проведе като част от национална програма и включваше 90 хиляди безплатни прегледа за жени от 20 до 49 години, независимо от осигурителния им статус.
От групата на жените между 30 и 40 години бяха изключени здравноосигурените, заради правото им на профилактичен преглед по Здравна каса.
Началото на прегледите беше планирано за 1 октомври, но не навсякъде започнаха тогава, заради забавяне в сключването на договори с лечебни заведения. Постигнатите резултати ще станат ясни през март.