Силистренци излизат на протест днес – не искат трафикът от камиони да се върне в града.
ТИР-ове бяха изведени от улиците на Силистра преди повече от три години. Тогава те създаваха километрични опашки, както и замърсяваха въздуха и околната среда.
За мнозина темата за камионите, които денонощно стресираха гражданите на Силистра, е повече от болезнена. Стени на къщи се напукаха, замърсяваха се тротоарни площи, градинки, въздух. Бучаха двигатели, създаваха се и предпоставки за ПТП-та. Съвсем очаквано е и хората да реагират.
Има обаче ново обстоятелство: Страна в този проблем – да влизат или не в Силистра камиони над 3,5 тона, е и българският фериботен оператор "Спика Фери" с управител Владимир Рашков.
По негови данни има 71 фирми, които пътуват по договор с тях на промоционална цена от 80 евро, а не на редовната от 150 евро в едната посока плюс пристанищните такси. Така цената в една посока е 102 евро.
Опасенията на Рашков основно са свързани с контрола на изпълнението на решението на Общинския съвет, ако то бъде взето.
От фериботния оператор със сигурност очакват спад на броя на камионите, което ще доведе до оптимизиране на разходите и съкращаване на персонала.
Що се отнася до сега действащата забрана за преминаване на тежкотоварни автомобили над 3,5 тона и пътните знаци, които ги пренасочват към фериботния комплекс в Айдемир, тя, според експерти, не е незаконна, тъй като Общинският съвет има право да взема подобни решения.
Относно организацията на движение, дори и пътищата да са републикански, тъй като са на територията на града, е спорно доколко отговаря на това, че вече сме в Шенген - факт, даващ право на свободен избор на всеки да премине през което ГКПП иска, освен ако статутът на самия граничен пункт не му забранява това.
А и автомобили над 3,5 тона се движат и днес в града, тъй като дори училищните автобуси тежали повече, както и автомобилите с ремаркета.
Подробности чуйте в звуковия файл.