Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Общинският съвет в момента е влязъл в една фаза на политиканстване и противоборство по чисто политически причини"

Калоян Карамитов: Орязването на нощния градски транспорт в София не е добро решение!

"Показва се, че градският транспорт изобщо не е силен приоритет"

| Интервю
Инж. Калоян Карамитов, урбанист
Снимка: Стефан Кунчев

Орязването на нощния градски транспорт в София не е добро решение. Това заяви пред БНР Калоян Карамитов, Екипът на София, урбанист и специалист по транспорта. 

Две от четирите линии на нощния градски транспорт в София ще бъдат закрити, реши Столичният общински съвет. Вече няма да се движат нощни автобуси по линия 3 от "Овча Купел" до квартал "Левски" и по линия  4 - от квартал "Гоце Делчев" до комплекса "Дружба". Останалите две линии - от "Люлин" до "Младост" и от Студенстския град до "Обеля" през квартал "Надежда" ще обслужват пътници само в петък и събота. 

"Нощният транспорт беше въведен сравнително скоро – през 2018 година. След това беше прекратен и после - отново подновен. Това е една услуга, която акцентира върху това, че гражданите, които работят до по-късно, посещават културни събития, клубове, ресторанти, могат да се приберат бързо, евтино и спокойно до домовете си. 

Орязването й показва,че нощният транспрот не  е приоритетен, не са приоритетни и тези браншове и услуги, които разчитат на него. 

Със спирането на нощния транспорт се показва, че градският транспорт изобщо не е силен приоритет". 

Този вид транспорт обаче е най-щадящ за булевардите, кръстовищата и пространствата, отбеляза Калоян Карамитов.

"Странно е, че се вкара това решение при положение, че ние показваме, че за една година сме привлекли повече ползватели на този вид транспорт. 

Моето обяснение е, че Общинският съвет в момента е влязъл в една фаза на политиканстване и противоборство по чисто политически причини. Не се гласува на база разум и съвест". 

Карамитов е сред авторите на Визия за София – стратегия за развитие на столицата до 2050 година, която включва и нощен градски транспорт. 

"Такъв тип стратегия не може да бъде капсулирана само в няколко години. Трябва да постави по-големите въпроси".

Цялото интервю може да чуете в звуковия файл. 


В звуковия файл може да чуете анкетата на Калина Стоянова, направена в Студентски град, след като се взе решение за орязване на нощните линии на градския транспорт.

Капка Тодорова, кореспондент на БНР в Германия, разказа за развитието на нощния транспорт във Федералната република.

Целият анализ може да чуете в звуковия файл. 

По публикацията работи: Мария Сивкова - Илиева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна