Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Борис Бонев: Да развиваме системата на обществения транспорт в София, не да я съсипваме

Борис Бонев
Снимка: Личен архив
Чуй новината! Чуй новината:

Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието.

Противници на "орязването" на нощните автобусни линии са общински съветници от групата на "Продължаваме промяната"-"Демократична България"/"Спаси София".

"Градският транспорт рабати като система. Затова тя трябва да обхваща максимална част от населението и територията на града и да има сигурност, че това ще продължи във времето. Дори сегашните 4 линии са недостатъчни. Трябва да мислим как да развиваме транспортната мрежа за софиянци, а не да я съсипваме", коментира пред БНР-Радио София председателят на групата ПП-ДБ-СС Борис Бонев.

По думите му, по неофициални данни, нощните пътници вече достигат до около 15 хиляди на месец. И това не са само хора, които се връщат от заведения, но и работещи - хлебари, готвачи, служители в кол центрове и от други професии.

Около 7 хиляди души пътуват от и за Летище София във време, когато няма наземен транспорт до там, отбеляза още Бонев. Над 5 хиляди души работят в района на летището, около 1500 от които в нощните часове.

Общинският съветник припомни, че дискусията за нощния транспорт е започнала и той бе въведен като отговор от подписка с искане на над 33 хиляди души за подобна услуга.

Първата нощна линия N1 е 12-ата най-ефективна автобусна линия, подчерта Бонев. Четирите линии се обслужват от осем шофьори, а недостигът в столичния автотранспорт е за 300. С премахване на нощни маршрути проблемът няма да се реши.

Сключването на Колективния трудов договор се провали, заради споровете са между синдикатите, не между синдикатите и Столичната община. Профсъюзите не могат да се разбират помежду си, отбеляза още Борис Бонев.

Според неговите думи, зеленият билет за пръв път се въведе за два поредни дни, и то заради прогнозата, превантивно, а не заради фактическо увеличаване на замърсяването на въздуха.

Чуйте разговора на Елена Пъневска.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна