Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

В офиса на омбудсмана тази година са постъпили над 12 500 жалби на граждани и организации

Лого на омбудсмана на Република България.


Най-много оплаквания са регистрирани в сектор "Права на потребителите". 

Повече от половината сигнализират за проблеми с електроснабдяването и предоставянето на ВиК услуги, най-често свързани с прекъсване на тока, режим на водата, липса на вода или несъразмерно високата ѝ цена за сметка на качеството. 

Сериозен е и броят на жалбите срещу банки и най-вече срещу фирми за бързи кредити. 

Социални права, социално осигуряване и обезщетения, трудови права, право на здравеопазване, право на образование продължават да са сред приоритетните казуси на вниманието на експертите на омбудсмана и през 2024 г., като жалбите по тези теми надхвърлят 2 800 броя за годината, посочват от пресслужбата на обществения защитник. 
По публикацията работи: Мария Йорданова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени