Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Да се промени Наредбата за децата със специални образователни потребности, настояват родители на деца с дислексия. Според тях учителите не са запознати със състоянието на тези деца, не го разпознават и не знаят как да работят с децата с дислексия, които трудно се научават да четат и да пишат.
Те по нищо не се различават от другите деца, изключително интелигентни, с добри социални умения и друг начин на мислене. 30 процента от служителите на НАСА са с дислексия, казва Мария Горанова, която е майка на три деца с дислексия.
Нарича се състояние и остава за цял живот, не може да бъде излекувано. Колкото по-рано се разбере и бъде подпомогнато, детето ще може по-бързо, лесно и успешно да се развие в живота.
„Човек се учи, докато е жив, но не и в училище“ е посланието на Бори, който е на 16 години с Детска церебрална парализа. Не може да пише в часовете, но е със съхранен интелект. Използва подкрепата на асистент в час, което е важно на децата с различни нарушения, за правото му да получава подкрепа и среда, близка и подпомагаща за децата.
В София се проведе Национална кръгла маса на тема „Подобряване на условията и стандартите за обучение на деца с дислексия“.
По време на кръглата маса бяха представени учебни материали с практическа насоченост, предназначени за педагози и родители на деца със специални образователни потребности.
Бяха представени мерки и подходи, които са част от модела за приобщаващо образование в Белгия и техните адаптации и възможностите за въвеждането им в българските училища.
Участниците получиха достъп до безплатни ръководства и насоки, създадени по проект “STICORDIDYSLEX“, финансиран по програма Еразъм+ на Европейския съюз.
Бяха споделени и добри практики от учители и родители на деца с дислексия и бяха обсъдени възможности за оптимизиране на образователната система в България, така че тя да може да посреща специфичните потребности на учениците.