Бизнес нагласите сред германските компании в Китай са на най-ниското си ниво за всички времена, тъй като те са изправени пред нарастваща китайска конкуренция и забавяща се икономика, заяви в сряда Германската търговска камара в Китай, съобщава Ройтерс.
Повече от половината германски компании са посочили в последно проучване, че условията в тяхната индустрия са се влошили тази година, като само 32% прогнозират подобрение през 2025 г. - най-ниското ниво от началото на това проучване през 2007 г., отбеляза германската бизнес лобистка група.
"Тази година беше трудна за повечето германски компании, което наложи корекция надолу в бизнес перспективите им", отбеляза председателят на клона на Германската търговска камара за източен Китай - Клас Нойман, като същевременно добави, че 92% от германските компании планират да запазят своите операции във водещата азиатска икономика, оценена на 19 трилиона долара.
Германия е най-големият европейски партньор на Китай, а известни германски фирми с големи инвестиции в азиатска държава включват производителите на автомобили Volkswagen и BMW, както и доставчика на авточасти Bosch.
Германското проучване идва само ден след подобно британско проучване на настроенията на компании, опериращи в Китай, което също обрисува една лоша картина, отбелязва Ройтерс.
Докато преките чуждестранни инвестиции, разглеждани като сигнал за доверие в Китай, представляват само 3% от общите инвестиции, те спадат в продължение на две поредни години.
Германската търговска камара каза, че инвестирането, за да бъдат в крак с местните конкуренти, е основната мотивация за 87% от малко над половината от германските компании, които планират да увеличат инвестициите си в Китай през следващите две години, което е годишно увеличение от осем процентни пункта.
Камарата призова Берлин да наблегне повече на Пекин като партньор и да преразгледа стратегията си за Китай, за да се приведе в по-добро съответствие с желанието на германската индустрия да инвестира повече в посока втората по сила световна икономика, вместо да увеличава износа си към китайския пазар.
Ройтерс напомня, че Берлин се противопостави на наложените от Европейската комисия високи мита върху произведените в Китай електромобили по време на гласуването на тази мярка през октомври. Германските автомобилни производители остро критикуваха европейските мерки, съзнавайки, че евентуални по-високи китайски вносни мита върху превозните средства с големи бензинови двигатели биха засегнали най-тежко немската автомобилна индустрия.
През миналата седмица пък "Фолксваген" сигнализира, че удвоява инвестициите си в Китай, като удължи партньорството си с китайския партньор SAIC с още едно десетилетие, въпреки че в същото време продаде своя бизнес в китайския автономен регион Синцзян след години на нарастващ натиск от страна на своите инвеститори.