Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Как да съобразим какви играчки да подарим за Коледа на най-малките?

Мила Томова - Прусийска: Най-много 20 играчки са нужни на детето, за да се забавлява и развива

4
Различните видове сензорни играчки: за звукова, визуална и тактилна стимулация.
Снимка: Биляна Енчева

Мила Томова - Прусийска е добре познат педагог в Плевен, специализирала е в емблематични детски градини у нас и в Европа, в които се работи по метода Монтесори. 

Учила е в няколко европейски държави, след което създава в родния си град двуезиковата школа Къща на децата "Мила Монтесори".

Често младите родители я търсят за съвети. Така е и в последно време. 

Наближава най-вълшебното време, дните, в които с нетърпение децата очакват от Дядо Коледа своите подаръци. Но какви да бъдат те, с какво да се съобразим?

"Най-добре е да се избира нещо полезно за децата за подарък, да бъде важно за неговото развитие, а нещо "зациклящо", да бъде нещо, което децата могат да пипнат и да развиват въображението си - това са неща за лепене, мачкане, строеж, пластелини.

Но да не бъдат супер-героите, защото децата се пренасят в различна реалност, те букално зациклят, искат да бъдат непрестанно да са тези герои, предупреди педагожката.

Родителите не съзнават, че тези играчки не са "полезни" за децата, те също в дома се преструват на даден супер-герой, така детето след това не може да общува с връстниците си, да се концентрира, да реагира на заобикалящата го среда, поясни още Мила Томова - Прусийска.

къщи трябва да се направи една "хигиена" на тези супер герои, ако става дума за Спайдърмен, да поясните на детето за паяците от природата, ако е Батман - да посетите дори място, където има прилепи, за да му поясните какъв точно е този бозайник, за да станат те любознателни, да се приземят в нашия свят, каза още педагожката.

Снимката е илюстративна                    Снимка:Pixabay

Добре е да избираме играчки с по-малко функции, защо те им помагат да развиват различни умения, като това да строят, да мислят, да се концентрират, това може да са кубчета, те да се цветни, да са с различна големина, за да строят кули с тях.
Добре е да се подреждат играчките, новите да се слагат отпред и да се следи детето с кои ще му бъде интрестно да играе, другите се прибират временно, след това пак се вадят.
"Между 10 и 20 играчки е таванът, с които трябва да разполага като брой играчки едно дете, то така или иначе ще си играе с пет от тях, вижте кои са те и разчистете останалите и ще видите как то много повече ще се заиграва, оставете и тези, с които вие се искате то да играе.
Оставете му неща, с които да очертава, шаблони, да подпъхва, да лепи, да оцветява, да строи, ако то се заиграе с нещо над пет минути - това е в 10 -та!, допълни още педагогът.
Трябва и да се подбере кога да се отваря даден подарък, да не става всичко наведнъж, като дори включите детето в този график. Хубаво е и детето да трябва да почака за някакъв подарък, да знае, че е добре този подарък да е заслужен, обобщи още Мила Томова - Прусийска.


Още по темата слушайте в звукавия файл.

По публикацията работи: Гергана Хрисчева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени