14-дневният срок за отказ от онлайн покупка започва да тече от получаването на пратката от потребителя. Забавянето на доставката, дори по вина на куриера, не може да скъси този период или да му отнеме това дадено със закон право. Ако търговец се опита да избяга от отговорност и да не уважи желанието на свой клиент да се откаже от покупката си в този срок, това е нарушение.
Това коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите".
В допълнение, ако покупката не пристигне при нас до 30 дни, имаме право да се откажем от нея. Ако сме отказали поръчката, а тя вече е платена, търговецът е длъжен в 14-дневен срок да върне парите на потребителя по начина, по който са били преведени, каза още Руменова и коментира, че обикновено кампаниите за намаления са за продукти, които са единични бройки, а не както се обявява в публичното пространство. Намалените продукти трябва да са отделени в търговската зала и съответно да е ясно, че това е щандът за стоки с ниски цени.
По думите на Руменова търговците прилагат психологически методи и трикове и ние трябва да се научим да им устояваме, за да не станем жертви.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.