Това заяви пред БНР журналистът Емилия Милчева, след като снощи обществото стана свидетел на безредици пред Народния театър "Иван Вазов" по време на протест срещу постановката "Оръжията и човекът", режисирана от Джон Малкович.
"Полицията беше направила санитарен кордон между хората с билети, които бяхме дошли да гледаме постановката и тази тълпа, която беше окупирала входа на Народния театър. Нямаше възможност да се стигне дотам".
Тази случка не е нещо отделно, заяви Милчева в предаването "Хоризонт за вас".
"Същите агитки спряха прожекции на филма "Близо", същите хора провалят премиери на книги.
Имаше много силна пропагандна кампания в социалните мрежи. Това започна отдавна. Има си определена технология за създаване на подобно напрежение. Тя беше направена като по учебник.
Поредицата, в която се разполагат действията на тези ултра консервативни и крайно националистически формации, следва една определена линия. Това е налагане на един диктат върху мисленето, на една група хора върху друга група хора. Срещу това няма институционален отговор. Затова се правят аналогии с Кристалната нощ и с времената на нацизма.
Една голяма част от тези хора не знаеха защо са там. Визирам ултрасите. Въпросът е да не пречат на други хора да си съставят мнение за тази пиеса. Не може да забраняваш свободата на изразяване в 21 век и в страна членка на ЕС. Това ни кара да чуваме чаткане на ботуши от едни времена, които трябва да са доста отдавна не просто отминали, но и осъдени в Европа.
Това стана с институционалното бездействие или съдействие на властта. Не може при съгласуване на протест, при който се очаква ескалация, да не бъдат сложени елементарни заграждания.
Ако утре някой реши да изгори книги в центъра на София, които не му харесват, полицията ще пази кладата. Няма да пази тези, на които са книгите.
Министърът на вътрешните работи очевидно живее в паралелна реалност, за да каже, че всичко е минало добре. Той трябваше да бъде там, когато хвърляха камъни или когато нападнаха аниматора Ушев, или дърпаха актьора Владо Пенев".
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.