Време е още сега да започнем проучване на пазара, да си набележим нужните ни стоки и да следим цените.
Това посъветва аудиторията на БНР-Радио София Габриела Руменова, създател на платформата "Ние, потребителите".
Снимка на цените сега ще ни помогне да установим дали обявените в „Черния петък“ намаления са действителни или са уловки от богатия арсенал от маркетингови способи на търговците.
Ако си набележим какво ни е необходимо пък, списъкът ще ни предпази от импулсивни покупки само защото са намалени. И да не правим спонтанни решения и компромиси.
Руменова припомни, че при акции и промоции старата цена трябва да е била в сила поне месец преди намалението. Ако се приложи поскъпване няколко дни преди кампанията, няма да е приложено изискването на закона.
"Трябва да търсим нужния ни продукт навсякъде в търговската мрежа. Може да се окаже, че на друго място той е на по-ниска цена и без обявено намаление" – предупреди още Руменова.
Тя посъветва в „Черния петък“ да се насочим към принципно по-скъпи стоки (уреди, техника например), но да не забравяме, че в кампанията може да е включен продукт, който е морално или физически остарял или е с не толкова добри характеристики и функции.
Чуйте разговора на Невена Николова.