За честванията на Съединението БДЖ организира пътуване с атракционен влак, теглен от исторически парен локомотив. Десетки се повозиха по маршрута от Горна Оряховица до Трявна.
Локомотивът, теглещ композицията от четири вагона, е от 1942 година. Музеен експонат, който е възстановен в горнооряховското жп депо през 2011 година. С този локомотив е бил теглен траурният влак с цар Борис през 1943 година, разказа Алберт Иванов, участвал във възстановяването на парната машина:
"Локомотивът конструктивната му скорост е 80 километра в час. Вози след себе си 10 тона въглища, 30 кубика вода“.
Младежи, пенсионери и семейства с децата си се включиха в празничното пътуване на атракционния влак:
"Интересно е, атракцията е голяма и не съм виждала на живо такава работеща парна машина. Тръпката е голяма и вълнуващо е, историческо е, има какво да видим".
За състоянието на българските железници пътниците, пътуващи от Горна Оряховица до Трявна и обратно, коментираха:
"Няма как всички да имаме претенции, че трябва да имаме свръхзвукови влакове, че трябва всичкото да бъде, както в напреднали държави. Всичко е с възможностите и разбиранията в държавата“.
"Железницата е със социална функция за нашата страна и трябва да я изпълнява, но остарелият подвижен състав, в това число локомотиви и вагони, трябва да се подновят".