Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Разследването на ЕК намалява желанието на китайския електромобилен сектор да инвестира в ЕС

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Антисубсидийното разследване на Европейската комисия срещу китайските електрически превозни средства охлади продажбите на електромобили на фирми от Китай и навреди на желанието на тези компании да инвестират в Европа, показа проучване на китайски компании за електромобили, цитирано от Ройтерс.

Според проучването на Китайската търговска камара към ЕС и Службата за икономическа информация на Китай около 82% от фирмите от автомобилни и индустриални вериги в азиатска държава заявиха, че антисубсидийното разследване е подкопало доверието им в инвестирането в Европа в близко бъдеще. Анкетата, проведена през април и май, беше част от доклад за китайските производители на електромобили и Европа.

Общо 73% от анкетираните съобщават за спад в продажбите на китайски електромобили на европейския пазар заради разследването.

Ясно изразено мнозинство от компаниите заявиха, че сътрудничеството с европейски партньори като дистрибутори и лизингови компании е било забавено или намалено и че разследването на ЕС е навредило на имиджа на техните марки в Европа.

Европейската комисия, която наблюдава търговската политика в 27-те държави, заяви миналата седмица, че планира да наложи допълнителни мита в размер до 38,1% на китайски производители на електромобили като BYD, Geely и SAIC, както и на произведени в Китай електрически автомобили на американската компания Tesla и на други западни производители.

По-рано днес китайските автомобилни производители призоваха Пекин да повиши митата върху вносните европейски автомобили с бензинов двигател като ответна реакция на решението на ЕК.

В също време обаче проучването установи, че китайските производители на електромобили остават ангажирани с Европа като ключов стратегически пазар и с разширяване на присъствието си там, като мнозинството от тях планират да създадат предприятия в Европа през следващите пет години.

"Докато увеличаването на локализацията в Европа остава дългосрочна стратегическа цел за тези компании, действията на ЕК очевидно намалиха ентусиазма за подобни усилия", се казва в доклада, цитиран от Ройтерс. 

По публикацията работи: Явор Римски

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна