Според проф. Христо Кафтанджиев от Факултета по журналистика на Софийския университет и ръководител на Катедрата по масови комуникации, изкуственият интелект спестява доста усилия.
„Креативните хора няма да останат без работа, просто ще намерят други места, на които биха могли да се реализират. Това е както е било навремето преминаването от занаятчийство към машинно производство. Хората не са загинали като са минали на машинно производство. Така че изкуственият интелект ни спестява доста усилия. Ако хората, които са го създавали са добронамерени и креативни, той също е така добронамерен и креативен“, каза пред Радио София проф. Кафтанджиев.
По думите му, изкуственият интелект „изяжда“ много места в рекламния бизнес, но и не само. Според него „добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво“.
„Вярно е, че рекламата манипулира. Ако сме манипулатори ние самите като рекламисти, естествено правим неприятна рекламна комуникация, но имайте предвид, че по същия начин не по-малко манипулират всеки един от нас“, смята проф. Христо Кафтанджиев.
Според него хубавото в създаването на реклами чрез изкуствен интелект е, че той може да генерира безкрайно количество комуникация, което спестява човешки труд, който може да бъде насочен в друга посока.
„Това, което преподавам на студентите непрекъснато е, че всяка една комуникация, не само рекламна, не трябва да бъде правена от хейтъри. Всяка една комуникация, която е правена от нормален човек със социално мислене, е печеливша. Покрай социалните мрежи започват да се усещат и вкарват силни социални елементи“, казва проф. Христо Кафтанджиев.