Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Иво Делин: Велоалеята по "Патриарха" ще свързва в мрежа още 7

| Интервю
Иво Делин
Снимка: Таня Милушева

Седем велоалеи ще свързва новото трасе за велосипедисти по столичния бул. "Патриарх Евтимий" и ще се бъдат в мрежа. Това обясни в интервю пред БНР Иво Делин от Велоеволюция.

"Най-актуалната и противоречива е тази велоалея по "Патриарх Евтимий", проект който дълги години Столична община забавяше, явно предната администрация нямаше воля да направи промяната. Бях на обекта днес и резултатите за мен са доста добри", каза представителят на Велоеволюция.

И обясни: По "Патриарха" нямаше пък е булевард, който е транзитен и оформя част от вътрешния ринг на София, очаква се да прекарва много хора независимо от начина им на придвижване. Цялата идея на този булевард е да е бърз и транзитен, еднопосочен е и в обратната посока се използва бул. "Левски". От "Петте кьошета" велоалея не може да се направи, защото минава през подлеза на НДК. Той е тъмен, опасен и предразполага за произшествия. Затова велоалеите в двете посоки са по "Патриарх Евтимий". Булевардът реално е 6-лентов, след реконструкцията стават 2  велоалеи с ширина 1.80 м, буслента и другото остава за автомобили. От Столична община направиха компромис да има и лента за паркиране, макар че статутът и предназначението е да няма такова.

Според Делин към момента ситуацията в София е, че има много велоалеи, но са разпокъсани и няма връзка между тях.

"Те са по план, но не са изградени от край до край. Повечето са направени преди 2018 г. Предните велоалеи са тесни и не са по стандарт и трябва да се реконструират. По "Патриарх Евтимий" вече влизат 7 велоалеи, но не са свързани една с друга. От бул. "Прага", по "Княз Борис I", по бул. "Витоша", по "Раковски" не бяха свързани затова беше важно да има свързваща велоялея в центъра и седемте да са в мрежа", коментира Делин.

И допълни: Очакваме да се продължи тази инициатива. За да имаме адекватна мрежа от велоалеи, броят км трябва да е над 250 -300 км, за да се направи основната мрежа и да се придвижваме безопасно от всеки квартал на София до центъра.

Представителят на Велоеволюция каза, че сега мрежата в София е над 70 км. "Нямаме и една четвърт от нужното – нямаме критичния минимум, за да имаме мрежа", каза той е обясни, че най-добрата веломрежа е в Пловдив.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Александра Никова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна