Николай Грязин донесе историческа за България първа победа в Световния рали шампионат (WRC), след като спечели надпреварата в WRC2 на рали „Хърватия“.
Все пак до самия финал той трябваше да внимава с Никола Сиамен, който показа много силно темпо в неделния ден. Силите на французина обаче не стигнаха и той завърши на 19.7 зад Лопес.В рали „Хърватия“ стартираха още Сами Паяри и Гас Грийнсмит, които не бяха номинирали това състезание за точки в класиране в WRC2. Именно поради тази причина те останах извън класирането в категорията, в която иначе щяха да завършат трети и четвърти.
В генералното класиране в WRC2 лидер след първите четири кръга за сезон 2024 лидер с 43 точки е Оливър Солберг, който има идентичен актив с този на Росел. Грязин е на три пункта зад тях като и тримата вече са печелили точки в две състезания и могат да номинират още максимум пет до края на сезона. За разлика от тях Сиамен, който е четвърти с 36 точки, вече е печелил точки в три старта, но и трите пъти французинът финишира четвърти.
"Чувството е много приятно, особено след свършената работа от нас преди състезанието. Благодаря на целия отбор. Те не ме изоставиха в нито един момент и ми даваха нужния тласък. Най-много благодаря на моя навигатор, защото отсечките бяха трудни", заяви Грязин, цитиран от wrc.com.
Сезонът в WRC2 продължава след три седмици с рали „Португалия“, което ще постави началото на дългата лятна серия от макадамови състезания. Надпреварата в Португалия е предвидена за периода 9-12 май, а списъкът с участниците за нея все още не е публикуван официално.
Себастиан Ожие (Тойота) стигна до изненадваща победа в елитния клас след драматични финали отсечки край Загреб. Французинът записа изключителна победа в Хърватия, след като направи скок от трето до първо място в последния ден.
След тридневна битка между трима пилоти на асфалтовите пътища край Загреб, в крайна сметка изглеждаше, че всичко опира до дуела Тиери Нювил (Белгия, Хюндай) - Елфин Еванс (Великобритания, Тойота). Двамата влязоха във втория етап от последния ден с разлика 2.6 секунди, когато обаче всичко се преобърна.
Лидерът в класирането Нювил влезе много остро в ляв завой и се заби в дърво, което нанесе огромни щети по аеродинамиката и му струва цели 25 секунди. Незнаейки за катастрофата на своя съперник, Еванс пък подцени десен завой и се завъртя, губейки 20 секунди в този процес.
Всичко това изкачи на върха Ожие, който се сдоби с 9.1 секунди преднина на първото място преди последните два старта. Французинът не допусна грешки до края и спечели с 9.7 секунди, записвайки втория си триумф в Рали Хърватия и стотен подиум в кариерата.
"Уикендът беше труден. Знаехме и преди да започнем, че стартовата ни позиция ще бъде проблем, но никога не се предадохме и преследвахме плътно лидерите. Никога не ми се бяха случвали толкова неща в рамките на едно рали, но се радвам, че спечелих за отбора", каза Ожие за wrc.com.
Двойната победа на Тойота увеличи преднината японския конструктор в класирането със седем точки пред Хюндай. Последните обаче имат лидер в подреждането при пилотите, където Нювил води с шест точки на Еванс след 4/13 кръга.