Разногласията в тройната управляващ коалиция на Германия мога да създадат проблеми за плановете на ЕС за намаляване на емисиите от камиони, след като Партията на свободните демократи (FDP), подкрепящи бизнеса, повдигнаха неочаквани възражения, посочиха представители на правителството, предаде Ройтерс.
Германското правителство не можа да постигне обща позиция по предложенията на ЕС, посочи той пред агенцията.
Правителственият говорител Щефен Хебестрайт каза, че гласуването в Брюксел на временна сделка, което беше планирано за сряда, е отложено за петък.
Това е третият път в рамките на около година, в който спорове в Берлин възпрепятстват плановете на ЕС. По-рано тази седмица немското правителство заяви, че ще се въздържи от гласуването на закон на ЕС за веригите на доставки поради съпротивата отново от FDP. Миналата година спорът за постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене доведе до забавяне, напомня Ройтерс.
Европейският съвет и европарламентът се споразумяха миналия месец за временна сделка за 90-процентно намаление на емисиите на въглероден диоксид (CO2) на тежкотоварни превозни средства до 2040 г. спрямо нивата от 2019 г.
Представители на германското правителство обаче казаха, че министърът на транспорта от FDP Фолкер Висинг е изразил възражения и че той иска да позволи неутрални по отношение на климата електронни горива (е-горива), като е-керосин, е-метан или е-метанол, които се произвеждат чрез синтезиране на уловени емисии на CO2 и водород, да се взимат предвид за тези цели.
Нито екологичното, нито транспортното министерство коментираха причините за забавянето на пакета, отбелязва Ройтерс.
Ако германската коалиция, съставена от социалдемократите на канцлера Олаф Шолц, Свободните демократи и Зелените, не може да постигне съгласие за обща позиция, правителството ще трябва да се въздържи.
Междувременно Италия се бори за включването на биогоривата, въпреки че това беше отхвърлено през октомври. Заедно с някои източноевропейски членки плановете могат да бъдат блокирани.
Секторът на тежкотоварните превозни средства е отговорен за повече от една четвърт от емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт в Европейския съюз, отбелязва Ройтерс.