Министерството на търговията на Китай заяви в сряда, че ще насърчи индустрията за нови енергийни превозни средства (EV индустрията) да реагира "активно" на ограниченията за външна търговия и да си сътрудничи с чуждестранни фирми на фона на европейско разследване на китайските субсидии за сектора, съобщават Ройтерс и "Файненшъл таймс".
В политически документ министерството отбеляза, че ще "насочва" местните компании за електромобили да "комуникират и да си сътрудничат с чуждестранни партньори". Документът включва 18 насоки за това как да се подкрепи "здравословното развитие" на EV индустрията в страната.
Представените насоки имат за цел да насърчат производителите на автомобили да създадат центрове за научноизследователска и развойна дейност и следпродажбено обслужване в чужбина, да си сътрудничат с чуждестранни партньори в изграждането на вериги на доставки и да работят в по-тясно сътрудничество с корабните компании по отношение на транспортната логистика.
Министерството също така каза, че ще оптимизира процедурите за износ на батерии.
Представените насоли следват неотдавнашни коментари на заместник-министър на индустрията и информационните технологии за ограничаване на свръхкапацитета на страната в сектора на електромобилите, за който ЕС твърди, че е резултат от държавни субсидии.
Смята се, че Китай е изпреварил Япония като най-големият износител на автомобили в света през 2023 г., а нарастващото му влияние като износител на автомобили предизвиква търкания в чужбина.
През септември Европейската комисия започна разследване на произведените в Китай електрически превозни средства заради субсидии, които може да са получили - ход, определен от Пекин като "протекционистки".
През миналия месец пък "Уолстрийт джърнъл" съобщи, че САЩ обсъждат повишаване на митата върху някои китайски стоки, включително на електромобилите.