Анализаторите ревизират надолу прогнозите си за търсенето на дизелово гориво за останалата част от годината поради по-бавния от очаквания китайски икономически растеж, съобщи Ройтерс, отбелязвайки, че това би означавало, че износът на гориво от Китай вероятно ще остане стабилен.
Позовавайки се на данни на Rystad Energy и Международната агенция по енергетика (МАЕ), Ройтерс отбелязва, че слабият растеж на търсенето на горивото, което поддържа икономиките, вероятно ще продължи до 2024 г.
Според Rystad Energy търсенето на дизел в Китай ще нарасне с 3,81 млн. барела на ден през втората половина на годината, но това е по-малко от по-ранна прогноза за растеж от 3,9 млн. барела на ден.
Ревизията е все пак умерена и растежът през второто полугодие все още се очаква да бъде с 3,8% по-висок от растежа на търсенето на дизел през първото полугодие, отбелязва Ройтерс.
Междувременно МАЕ намали своите перспективи за търсенето на дизел и газьол в Китай, като отчете по-слабо ръст на търсенето на дизел със 127 хил. барела, отколкото през март тази година.
Причината за тези низходяща ревизии е по-нисък от предишния прогнозиран икономически растеж, като анализатор на Rystad Energy каза, че "търсенето на дизел все още нараства, но с по-нисък от очаквания темп".
Като причина за това се посочва проблемния сектор на недвижимите имоти в Китай и влошаващата се търговска среда.
Покачващите се запаси от дизел в Китай също допринесоха за по-негативните нагласи на анализаторите, отбелязва Ройтерс.
През по-голямата част от тази година търсенето на дизел се смяташе за силно на глобално ниво, което предизвиква безпокойство относно възможен недостиг на доставки. Въпреки това слабият икономически растеж в Европа и САЩ и перспективата за рецесия в някои държави от ЕС в крайна сметка смекчиха тази загриженост и мотивираха преразглеждане на прогнозите за търсенето.
Интересното е, че тези ревизии дойдоха въпреки силните данни за търсенето на дизел във всички части на света по-рано тази година. Високите маржове на печалба за износа на дизел от Китай към останалата част от Азия също подкрепят усещането за силно търсене на дизел, въпреки предизвикателствата.