Пазарът на дизелово гориво в Европа започва да расте, което подчертава неговата уязвимост към прекъсвания на доставките след спирането на вноса от водещия доставчик в лицето на Русия по-рано тази година, съобщава агенция Блумбърг.
Премиите за незабавно налични доставки скочиха в сряда, според данни на борсата ICE Futures Europe, което показва, че търговците смятат, че физическият пазар на дизелово гориво се затяга.
Тази седмица имаше няколко прекъсвания на работата на рафинериите в Германия, както и по-ниски нива на внос от Персийския залив - един от ключовите алтернативни доставчици, след като Европейският съюз забрани вноса от Русия на 5 февруари.
"Вчера спредове скочиха поради опасения за бързото снабдяване поради редица прекъсвания на работата на европейски рафинерии и изчерпване на наличните обеми от крайбрежието на Залива на САЩ, което може да осигури сравнително бързо повторно снабдяване“, коментира за агенцията Филип Джоунс-Лукс, собственик на суровини в Sparta Commodities.
Тъй като потоците от Близкия изток и други доставчици на изток от Суецкия канал са ограничени в момента и някои обеми се очаква да пристигнат едва към края на юли, има нужда да се привлекат повече обеми от складовете в краткосрочен план, допълни той.
Запасите от дизелово гориво и мазут в отделни складове в Северозападна Европа спаднаха през юни под 5-годишното средно сезонно ниво, отбеляза Блумбърг.
През последните няколко седмици имаше прекъсвания на дейността на рафинериите в Нидерландия, Германия и Румъния, което доведе до нарушаване на доставките.