Маржът на брутната печалба на Tesla спадна през първите три месеца на годината до най-ниското ниво от 13 тримесечия насам след серията намаления на цените на произведените от компанията електромобили, за да се отговори на спадащото търсене, показаха данни, публикувани късно снощи.
Пренасочването на фокуса на компанията на Илон Мъск към запазване на пазарния дял на фона на отслабващия автомобилен пазар, доведе до спад на нетната печалба с 24% до 2,51 млрд. долара и до понижение с 21% на печалбите на акция до 0,73 долара за акция, въпреки че в същото време приходите скочиха с 24% до 23,33 млрд. долара спрямо година по-рано.
Брутният маржин на печалба – мярка, по която Tesla напоследък изпреварва повечето други автомобилни производители, давайки й възможност за намаляване на цените и все още за поддържане на стабилна рентабилност, спадна до 19,3% или с около 10 процентни пункта под пика, достигнат през същия период на миналата година.
"В настоящата макроикономическа среда, ние виждаме тази година като уникална възможност за Tesla. Тъй като много производители на автомобили се справят с икономическите предизвикателства на техните EV програми (програми за електромобили), ние се стремим да увеличим позицията си на лидер по отношение на разходите", посочва Tesla в обобщена декларация.
Коментирайки перспективите, Tesla каза, че очаква "да остане пред дългосрочния 50% CAGR (смесен годишен темп на растеж) с около 1,8 милиона автомобила през 2023 г.".
Производството на електрическия пика Cybertruck е планирано да започне по-късно тази година в Тексас, добави компанията.
Акциите на Tesla поевтиняват с близо 7% на извънборсовата търговия преди старта на Уолстрийт след слабите финансови резултати за първото тримесечие.
Графика на Tesla (в долари за акция)