Европейската комисия предлага пътна карта за това как автомобилите, работещи с т.нар. електрогорива e-fuels), могат да се считат за въглеродно неутрални, в опит да убеди Германия да спре да блокира забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС, но същевременно не уважи искането на Берлин да предложи допълнително законодателство.
ЕК е предложила в писмо до германското правителство да се създаде план, който да включва срокове и проекти на регулаторни разпоредби, които са от съществено значение за проправяне на пътя за превозни средства с електронно гориво, които да тръгне по пътищата на съюза, след като забраната влезе в сила през 2035 г., според копие на писмо, видяно от агенция Блумбърг.
Нови разпоредби относно автомобилите, използващи електронни горива, ще бъдат предложени, само след като страните членки одобрят забраната за двигатели с вътрешно горене, се посочва в писмото - стъпка, която Германия блокира от няколко седмици.
Електронните горива се произвеждат чрез синтезиране на уловени емисии на въглероден диоксид (CO2) и водород, произведен с помощта на чисто електричество (без CO2).
Германия все още не е сигнализирала дали е съгласна с условията, изложени от Комисията, но има голяма надежда, че сделка може да бъде постигната тази седмица и потенциално преди срещата на на върха на лидерите на ЕС на 23 март в Брюксел.