Toyota Motor Corporation обяви в понеделник, че е продала общо близо 10,5 млн. автомобила през 2022 г., което е с 0,1% по-малко от 2021 г., но достатъчно, за да остане най-продаваната автомобилна марка в света за още една година.
Корпорацията е продала 9,567 млн. автомобила Toyota, 766 хиляди Daihatsu и близо 150 хиляди автомобила Hino. Що се отнася до марката Toyota, 1,29 млн. от автомобилите са продадени в Япония и близо 8,28 млн. в чужбина, като продажбите зад граница нараснаха с 1,7% на годишна база.
Предприятието е произвело общо 10,61 милиона автомобила през 2022 г., което е 5,3% повече от 2021 г., като 3,65 млн. от тях са произведени в Япония и почти 7 милиона в чужбина. Производството в чужбина е нараснало с 12,5% в сравнение с 2021 г. Междувременно износът на автомобили на японската компания е намалял с 4,7% спрямо година по-рано до общо 1,738 млн. бройки.