Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Спад на онлайн продажби в Германия, тъй като войната в Украйна засегна потребителските разходи

Немската организация за електронна търговия BEVH
Снимка: ecommerce-europe.eu

Онлайн търговците на дребно в Германия не успяха да запазят през 2022 г. позитивната инерция, тъй като войната в Украйна се отрази върху потребителските разходи, заяви организацията за електронна търговия BEVH, предаде Ройтерс.

През 2022 г. брутните продажби на стоки чрез електронна търговия в Германия са намалели с 8,8% номинално на годишна база до 90,4 милиарда евро.

"Онлайн търговията на дребно също реагира негативно на кризата. Забележимото нежелание да се купува, особено артикули, които не са незабавно необходими, отразява настоящата несигурност на хората, съчетана с повишените разходи за живот“, посочи президентът на BEVH Геро Фурххайм.

Продажбите на стоки онлайн, без да се отчита инфлацията, все още са с 24,5% по-високи от предпандемичната 2019 г., според групата за електронна търговия.

Междувременно дигиталните услуги, като онлайн туристически агенти или платформи за продажба на билети, отбелязаха значително увеличение на продажбите, след като пандемичните години 2020 и 2021 се отразиха на секторите на пътуванията и свободното време, като скочиха с 39,9% през 2022 г. до 11,15 милиарда евро.

Въпреки това секторът все още наваксва негативното въздействие на локдауните заради Cobid-19, като продажбите бяха с 42,2% по-ниски в сравнение с 2019 г., отбелязва BEVH.

За 2023 г. индустриалната група прогнозира 4,8% ръст на продажбите на стоки онлайн.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна