Над 11 000 домакинства в столицата са си поръчали вече и използват стикера "Стоп реклама" срещу рекламните брошури в пощите, което е от порядъка на 2% от домакинствата в София.
"С механизма "Стоп реклама", който действа в София от април, ние искаме до април догодина да покрием някъде от порядъка между 4 и 5% от домакинствата в София. Това ще бъде един много голям успех, защото той ще се равнява на начина, по който са започнали да работят тези механизми преди 15 - 18 години в различни други страни от Европейския съюз".
Това коментира пред БГНЕС Георги Табаков, координатор "Комуникационни дейности" на инициативата, който заедно с "Екобулпак България" организират екологична акция под надслов: "Да измерим и рециклираме хартията от пощенските кутии“" пред Народния театър.
Акцията има няколко цели – да бъдат раздадени още стикери срещу нежелана реклама, които всеки един човек може да залепи на пощенската си кутия, както и да бъде събрана нежеланата поща на хората, като това в по-голямата си част са рекламни брошури.
"За всеки 200 грама от техните брошури им даваме по една ябълка, защото горе-долу 200 грама е нежеланата поща, която получава едно домакинство в София и толкова горе-долу тежи и една ябълка",, сподели той.
По думите на Табаков акцията има за цел и да обърне внимание на това, че излишно се разхищават много природни ресурси, в това число хартия.
"Само през пощенските кутии на София за една година минават 10 000 тона хартия, което са около 20 000 дървета", пресметна още той.