Главният изпълнителен директор на "Фолксваген" (Volkswagen) Херберт Дис заяви в интервю за немския седмичник "Шпигел“, че инфлацията в Германия би "избухнала още посилно без търговските сделки Китай".
Дис разкритикува отношението на германските власти към Китай, като каза, че Берлин подценява колко зависи от азиатската държава. Главният изпълнителен директор на "Фоксваген" подчерта, че "Германия би изглеждала съвсем различно", ако страната не си сътрудничи с Пекин, тъй като ще има по-малък икономически растеж, просперитет и заетост.
В отговор на "обстрела", на който беше подложена компанията "Фолксваген" заради дейността си в китайската провинция Синцзян, която е маркирана като зона на систематична дискриминация срещу уйгурската общност, Дис заяви, че няма следи за принудителен труд в завода на компанията, разположен там.
Дис е под натиск да се заеме сам с проблема. Във вторник той обеща да посети завода в Синцзян веднага щом китайските Covid условия го позволят.
"Ще продължим да инвестираме сериозно в Китай. Ще продължим да се възползваме от неговото ноу-хау и скорост", каза Дис.
На 11 април 1983 г. в Шанхай "Фолксваген" и неговият местен партньор сглобяват първата си кола в Китай, седан с форма на кутия, наречен Santana. Моделът се оказа тогава изключително популярен, превръщайки се в символ на издигащата се средна класа в Китай и затвърждавайки ролята на "Фолксваген" като най-известния производител на автомобили в страната.
Въпреки че продажбите на Santana оттогава намаляха, е трудно да посочи колко все още е важен Китай за немския автомобилен гигант. Производителят достави приблизително 40% от своите превозни средства на най-големия автомобилен пазар в света през първото тримесечие. В Китай за "Фолксваген" работят повече от 90 000 души, като компанията управлява над 40 завода за автомобили и компоненти заедно с негови партньори.
По-рано тази седмица Херберт Дис нарече Китай "вторият вътрешен пазар" на компанията, като каза на работниците, че бизнесът на "Фолксваген" там генерира печалба за повече от 4 милиарда евро всяка година.
"Голяма част от нашия бонус е създаден в Китай“, каза Дис в реч пред служителите на компанията във Волфсбург, Германия. "Правим всичко, за да защитим позицията си там като пазарен лидер".
Запазването на това първо място изглежда все по-предизвикателно. Продажбите на "Фолксваген" в Китай са спаднали от пика от 4,2 милиона автомобила през 2018 г. до 3,3 милиона през миналата година. Премиум марки като Porsche и Audi все още се справят добре, но марката VW губи пазарния си дял.