Маркетингът чрез социални мрежи от години е основният инструмент, чрез който да се срещнете с онлайн аудиторията, която искате за вас или за вашия бизнес. Социалните мрежи имат за цел да ви помогнат да изградите стабилна и емоционална връзка с настоящи и потенциални клиенти, да изградите лоялност у тях, следователно да печелите от това. От статията ще разберете и как.
Тук насреща идва DGtech podcast - подкаст за дигитален маркетинг и реклама, който ще ви въведе в света на социалните мрежи и ще ви помага с редица съвети как да влезете в ролята на мениджъри, отговорни за доброто представяне на продукта или услугата, за които се грижите.
Подкастът DGtech podcast e напълно подходящ за начинаещи, затова не се колебайте да изберете подходяща за вас тема и да я изслушате, ако търсите своя път към успеха в дигиталния маркетинг. Подкастът в епизодите си е засегнал всяка една популярна социална мрежа.
В каква посока да са маркетинг усилията ви
Трябва да имате различна стратегия в зависимост, от това в коя платформа ще откривате настоящи и потенциални клиенти. Всяка социална мрежа има собствени специфики, подчинена е на собствени алгоритми и изисква конкретен тип съдържание. Как това ще повлияе стратегията ви, ще раберете в тази статия, но след като научите накратко основните social media marketing платформи, към които можете да се насочите.
Facebook e най-използваната мрежа в България и в света. Днес платформата е известна като социалната мрежа, в която основно са активни хората от т.нар. Gen X и Millennials (Gen Y) поколения - съответно родените между 1965 и 1980 година и тези между 1981 и 1996 година. Тези възрастови граници са условни, но са достатъчно показателни, за да ви помогнат да се ориентирате дали целевата ви аудитория (таргет група) се намира във Facebook в момента, в който ще рекламирате.
Ето и малко данни:
Близо 3 млрд. потребители са активни всеки месец в платформата Facebook, като тя се е доказала като силен инструмент за повишаване на разпознаваемостта на компаниите и брандовете, заради платеното рекламиране, тъй като е ограничено от алгоритъма органичното достигнане. Ако сте в B2C сферата, това е платформа, от която можете да имате голяма полза.
След създаването си, Instagram бързо се наложи като платформа за User-Generated Content (UGC), тоест за създатели на оригинално авторско съдържание. Днес е една от най-популярните мрежи за маркетинг и се е доказала като мястото, където да оказвате влияние с визия. Затова и толкова много компании и брандове се насочват към платформата с цел реклама. Огромна част от аудиторията, която ще откриете вътре се състои от милениъли.
Instagram е подходящ, ако искате да се възползвате от подхода User-Generated Content (UGC), т.е. създавате оригинално съдържание, а в случая видео формат. Не забравяйте снимките с високо качество и рекламирането на вашите продукти чрез тях (следователно осъществяването на продажби). Чуйте епизода за това как работи Instagram:
Това все още са водещитe социални мрежи, затова и DGtech Podcast изследва как работят те, за да разбирате функционалностите им и да създавате съдържанието за тях. Но освен визуалната платформа Instagram има още една задължителна такава.
TikTok
Тук ще намерите най-младите потребители. TikTok набра най-голяма популярност от 2020 година насам, а т.нар.Поколение Z представлява основната част от аудиторията. Чуйте епизода, за да разберете как можете да рекламирате през платформата ТikTok:
С TikTok ще успеете с качествено и креативно видео съдържание, особено ако целите ви са повишаване на разпознаваемостта на вашата марка. Платформата работи не само B2C, но и B2B.
LinkedIn е така наречената "професионална мрежа". Тук работите за осъществяване на B2B маркетинг през социална мрежа. В LinkedIn ще намерите широк спектър от потенциални клиенти, а аудиторията не може да се каже, че е пълна с Gen Z и милениъли. Това е най-доброто място за: създаване на корпоративни контакти, за да работите в посока Еmployer branding и за да осъществявате продажби на лийдове. Чуйте епизодите на DGtech podcast за LinkedIn:
Още малко данни:
Създайте вашата стратегия за работата си през социални мрежи
Най-важното е да сте там, където са вашите потребители. Ако настоящите и потенциалните ви клиенти са най-често във Facebook, време е да откриете точните за вас типове постове и инструментите за пускане и отчитане на реклама. Ако ще сте във всички платформи, ви трябва цялостна концепция като тази тук:
Ако хората, в които се целите са в YouTube - чуйте епизода - сега е моментът да започнете да създавате качествено видео съдържание и да се обградите с хора, които се занимават професионално с продукция на видео за интернет платформи, а не за телевизия.
Освен всичко различните социални мрежи изискват задължително да следите стриктно метриките, който показват данните, които са реализирали публикациите ви. Важно е да решите кои са важни за вас, но преди това трябва добре да проучите къде се намират конкурентите ви.
Mарктингови подходи преди да стигнете до social media разпространението
Освен всичко, което намерихте в тази статия, маркетингът чрез социалните мрежи е обвързан с чуждата за много хора практика - оптимизация на уебсайта ви за търсачките като Google. Или иначе казано SEO оптимизация - чуйте епизода тук:
Не забравяйте да използвате маркетинга чрез социални мрежи в комбинация с други комуникационни канали като e-mail маркетинг - тази комбинация ще придвижи потребителя по-бързо към крайните ви цели - повече достигнати хора и повече продажби.