Онлайн пазаруването продължава да нараства в рамките на Европейския съюз, тъй като уличното пазаруване, засегнато от ограниченията заради Covid-19, както и промените в навиците и предпочитанията имаха позитивни последствия за търговията през интернет.
През 12-те месеца на 2021 г. 90% от хората на възраст от 16 до 74 години в ЕС са ползвали интернет, като 74% от тях са закупили или поръчали онлайн стоки или услуги за лична употреба, показва последно проучване на Евростат.
Онлайн пазаруването през 2021 г. се е увеличило с 1 процентен пункт в сравнение с 2020 г., когато 73% от потребителите на интернет са закупили или поръчали стоки или услуги по електронен път. Спрямо 2016 г. увеличението е с 11 процентни пункта (63%).
Най-високият дял на интернет потребителите, които са закупили или поръчали стоки или услуги през интернет през 12-те месеца, са регистрирани в Нидерландия (94%), Дания (92%) и Швеция (89%).
От друга страна, по-малко от 50% са пазарували онлайн в Румъния (44%) и България (42%). През 2020г. отново 42% от българските потребители на интернет са закупили или поръчали онлайн стоки или услуги, докато през 2106 г. този процент в нашата страна е бил 27 на сто.
През последните пет години най-голямото увеличение на онлайн пазаруването сред интернет потребителите е регистрирано в Чехия (скок с 27 процентни пункта), Словения, Унгария и Румъния (и трите с по 26 процентни пункта), както и Хърватия и Литва (с по 25 процентни пункта). В рамките на този петгодишен период увеличението на онлайн пазаруването в България е с 15 процентни пункта.
Процент на интернет потребителите в ЕС, пазарували онлайн през 2016 и 2021 г.