Microsoft Corporation представи в четвъртък най-новата версия на своята операционна система Windows 11, предназначена да актуализира софтуера, който отдавна управлява пазара на персонални компютри, за епохата, когато използването на приложения на смартфони и таблети все повече доминира при взаимодействието на хората с технологиите..
Това е първото представяне на значителна промяна на операционната система Windows от 2015 г. насам.
Windows 11 включва само ограничени промени във визуалния си дизайн, но се стреми да премества операционната система като център в изчислителната вселена, включваща платформи на конкурентни компании, включително мобилния софтуер за Android, разработен от Google. В новия Windows ще има магазин за мобилни приложения (app store), който си сътрудничи с Amazon.com Inc.
Microsoft заяви, че операционната система ще бъде достъпна за широката публика до празничния сезон на 2021 г. и че ще бъде доставена на тестващите я през следващите седмици. Технологичният гигант преработи новата система около "бързо оформление", което според него ще позволи на потребителите да преместват приложенията лесно в предварително зададени конфигурации.Главният продуктов директор на Microsoft Панос Панай изтъкна сигурността на Windows 11, наричайки го "най-сигурният Windows до момента", като заяви, че операционната система ще позволи на лаптопите да имат по-дълъг живот на батерията и до 40% по-ефективни актуализации.
В допълнение към приложенията, базирани на Windows, потребителите ще могат да избират от приложенията за Android, които Amazon предлага да инсталират на своите компютри. Amazon предлага стотици хиляди такива приложения, включително за TikTok, популярния сайт за споделяне на видео, и услугата за приветствие Uber Technologies Inc. Партньорството ще направи тези приложения, които са станали по-важни за живота на хората, лесно достъпни на техните компютърни екрани.
С новата си дигитална витрина Microsoft се опитва да се покаже като по-справедливо място за разработчиците да разпространяват своите приложения, засилвайки по този начин битката си с Apple Inc. относно таксите. Apple поддържа строг контрол върху приложенията, които позволява на потребителите да инсталират на своите iPhone. Microsoft твърди, че поведението е антиконкурентно и смята, че потребителите имат по-голям избор.