Девет германски индустриални асоциации, включително някои от най-големите медийни и технологични компании в страната, са подали антитръстова жалба срещу Apple Inc., заяви в понеделник пред "Файненшъл таймс" юридическият представител на групата.
Групата се обърна към германския регулатор по конкуренция заради новата актуализация на операционната система iOS 14.5, която "ще принуди всички мобилни приложения да питат потребителите дали желаят да бъдат проследявани за рекламни цели“, като по този начин затрудни мобилните рекламодатели да достигнат до клиентите, посочва "Файненшъл таймс", оценявайки, че това може да доведе до спад с 60% в приходите от реклами.
"Потребителите ще бъдат ощетени от по-високите трансакционни разходи. Ако приложимостта на рекламите намалее, потребителите ще трябва да отделят повече време в търсене, за да намерят подходящи за тях предложения", обясни пред финансовото издание правният представител на групата от германски компании.