САЩ са изправени пред недостиг на кетчуп, след като коронавирусната пандемия доведе до повишено търсене на малките разфасовки от популярния сос, предаде Би Би Си.
„Хайнц“, най-продаваната марка кетчуп, съобщи, че ръстът в търсенето е подхранван от „повечето доставки за дома и офиса, както и от тенденцията да си вземеш храната за из път“.
Пакетчетата често придружават доставките и замениха бутилките на масите в ресторантите.
Компанията обяви, че ускорява производството.
Вече са направени промени в производствения процес, „но търсенето е по-голямо от доставките“.
Създадени са множество нови производствени линии във фабриките и е разработен безконтактен диспенсър за кетчуп.
Цените за кетчупа в малките разфасовки са скочили с 13% от януари 2020 г., сочат данни на „Уолстрийт джърнъл“, който съобщи, че мениджърите в ресторантите използват „генерични версии“ и търсят алтернативи.