Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Интересно, но факт

За наградите Effie през 2020 г. е имало повече заявки отпреди пандемията

Рекламният бранш не се е свил, напротив, в кризата дори се разраства, заяви Десислава Олованова

Десислава Олованова
Снимка: Ани Петрова
Effie е фестивал за ефективността. Това е най-важният критерий включително и за успешната комуникация. Слоганът е красноречив – той е: „Идеи, които работят“. Говорим са идеи, които са дали резултати.

Това обясни пред Радио София Десислава Олованова – управител на McCann Sofia и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тя е сред основните организатори и идеолози на конкурса, който преди броени дни обяви победителите си в различните категории.

Тя обясни, че „нестандартната“ в много отношения 2020 година е предоставила условия и възможности за нови идеи, казуси и кампании. В конкурса не е имало Covid категория, а „Маркетинг при актуални събития“ и токмо в нея е имало най-много заявки.

Кампаниите бяха по-емоционални и показват, че специалистите в областта на рекламата са работили усърдно и през 2020 г. Компаниите са малки (и средни) предприятия и са много гъвкави, защото най-ценният им капитал са хората и идеите, коментира още Олованова. Играчите са същите, като през 2019-а, но сред кандидатите за Effie е имало около 30% съвсем нови участници.

Венцислав Мутафчийски - началник на ВМАСпоред експерта заради коронавируса България се е нуждаела от адекватна комуникация от страна на здравните и управленските институции още от първия ден на локдауна, но „така и не се появи“. Тонът не беше уцелен.

„Българските институции като цяло още не са започнали да се учат да комуникират. А го виждаме в много други държави. Кашата е най-лошият сценарий.“

Радиото е сред каналите, които дават възможност за много креативни подходи в рекламата, допълни експертът. Сред несъвършенствата му тя посочи невъзможността да измеримост на достигнатите послания до потребителите. Нещо, в което шампиони са дигиталните медии.

„Има какво да се реорганизира в рекламния пазар на радиа“, убедена е Десислава Олованова.

С нея разговаря Катя Василева.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна