Серхио Перес (Мексико) с "Рейсинг Пойнт" постигна първа победа в кариерата си във Формула 1, след като преодоля катастрофа на старта и се възползва от късен хаос в пит-стопа на "Мерцедес", за да триумфира в Гран при на Сахир.
30-годишният мексиканец завърши с 10.518 секунди пред Естебан Окон (Франция) с "Рено", а Ланс Строл (Канада) също с " Рейсинг Пойнт" довърши първия двоен подиум за отбора си.
При толкова късо трасе - едва 3.543-километра, трафикът се очакваше да бъде огромен проблем, а това направи този старт може би най-важния през сезона, що се отнася до единично състезание.
Валтери Ботас (Финландия) с "Мерцедес" започна от пол-позицията редом до съотборника си Джордж Ръсъл (Великобритания), който замени Болния от Ковид1-9 световен шампион Люис Хамилтън (Великобритания) и доминираше в свободните тренировки в петък, но опитът клонеше категорично в полза на финландеца.
Ботас обаче не успя да защити първото си място, след като британският му съотборник влезе във вътрешната страна на първия завой и го изпревари.
Дуелът между двамата пилоти на "Мерцедес" блокира традиционната агресивна офанзива на Макс Верстапен (Нидерландия) с "Ред Бул" и в опашката настана хаос. Перес атакува намалилия скоростта нидерландец, който отстъпи временно. Мексиканецът влезе в състезателната линия, но същата идея зад него имаше и Шарл Льоклер (Монако) с "Ферари". Двамата се удариха леко, Верстапен излезе на чакъла и отпадна от състезанието, а единственият завърнал се след автомобила по сигурността бе Перес с 12-о място.
Катастрофата остави Ботас пред претендентите за третото място Карлос Сайнс (Испания) с "Макларън" и Дани Рикардо (Австралия) с "Рено", докато Ръсъл водеше с около секунда и половина след близо 10 обиколки в Сахир.
С хаоса от старта зад гърба им, пилотите и отборите бяха изправени пред втория ключов фактор за победата - стратегията със спиранията.
От доставчика на гуми "Пирели" написаха в Туитър: "Очакваме състезание с две спирания, като болидите на "Мерцедес" може би ще се задържат по-дълго на пистата заради избора на медиум на старта. Температурата на асфалта е сравнително ниска - 23 градуса и вече имахме автомобил по сигурността. Всичко това пък помага на тези, които избраха меката смес".
Сайнс и Рикардо влязоха в питлейна съответно в 29-ата и 30-ата обиколка. Преди това, заради катастрофата на старта, Перес бе единственият със спиране в гаража, като Сайнс се върна на трасето именно зад мексиканеца на седмо място. Рикардо влезе в състезанието девети зад рекордьора за единична обиколка по това време Данил Квят (Русия, АлфаТаури).
Ръсъл влезе в питлейна от първтото място в 46-та обиколка и смени медиум гумите с твърда смес, а в първите няколко тура навъртя поредица от най-добри времена. Ботас бе привикан от Мерцедес четири обиколки по-късно и се върна около пет секунди зад британеца. Така 37 обиколки преди края състезанието изглеждаше решено и само голяма грешка можеше да свали Ръсъл от върха.
Грешката обаче дойде от Мерцедес. В 63-та обиколка шампионите привикаха обратно двамата си пилоти по време на автомобил по сигурността. В суматохата обаче те сложиха подготвените гуми за Ботас на болида на Ръсъл, който получи смесен сет. Така финландецът се забави допълнително в гаража и се върна със стари гуми, което не доведе до никакъв прогрес. Ръсъл го отвя в 71-та обиколка и стигна до второто място след изпреварване срещу Естебан Окон (Франция, Рено). Британецът обаче така и не стигна до мечтаната си първа победа, след като секунди по-късно спука задна лява гума и се оттегли.
"Просто не знам какво да кажа", бе коментарът на Ръсъл за хаотичните двадесетина обиколки в Сахир, след които той се смъкна от първо до 15-о място.
Така Чеко Перес остана първи, преследван от Окон и Ланс Строл (Канада, Рейсинг Пойнт). Тази тройка се запази до края на Гран при на Сахир, а Ботас завърши едва на осма позиция, докато Ръсъл бе девети с най-добрата обиколка в състезанието.
С победата Перес изпревари Рикардо на четвърто място в класирането при пилотите и води с 13 точки преди последното състезание за годината в Абу Даби. Валтери Ботас пък си гарантира второто място за 2020 с отпадането на Ферстапен, който е сигурен трети.