Резултати от проучването, представени от компанията Bitkom, показват, че 83% от потребителите в Германия на възраст над 16 години, са използвали интернет, за да пазаруват, докато 75% от онлайн купувачите са извършвали онлайн покупки няколко пъти месечно на фона на пандемията Covid-19.
Данните показват, че най-популярните стоки за покупка онлайн са дрехите и обувките, последвани от електрически домакински уреди и устройства, книги, козметика и различни "джаджи".
Четирима от петима потребители изразяват опасения, че мнозина притежатели на магазини пренебрегват задълженията си да спазват високи хигиенни стандарти в техните магазини, докато почти три четвърти от участващите в проучването се оплакват, че други клиенти често не спазват необходимото разстояние и хигиена правила, когато са в магазините.
Въпреки предпочитанията си за онлайн покупки, 80% от участниците в проучването са загрижени, че повечето малки и средни магазини на дребно в техните райони няма да могат да се справят с икономически странични ефекти от коронавирусната пандемия